Totem

Liči na praistorijsku pticu. Crte su bile grube u tom periodu rane adaptacije i ekstremnih uslova. U današnjem vremenu, izgleda puno starija od svojih godina. Bez poznavanja detalja, čini se da je to posledica dugog trpljenja. NIkada nikome nije bila dovoljno dobra. Ona to objašnjava nefer tretmanom čija je redovna žrtva. Redovno objašnjava, ili bar pokuša, sve dok je neko ne prekine, ili pobegne. Premestila se nedavno blizu mene po ukazu menadžmenta. To bi trebala da bude promocija, ali ona je ne vidi tako i tu je verovatno u pravu. Međutim, boljih šansi neće biti i jedino što može je da iskoristi i to malo što je ponuđeno. Stiglo je prekasno. Ona misli da je zaslužila puno više, puno ranije. Eonima ranije. Možda jeste, ali što se posla tiče, posle deset godina zna jako malo, i to pokvari u pokušajima da zvuči pametno. Posle tolikih izdaja, to je jedino što zna. I govori protiv drugih, podmeće. Vodi se principom da joj je svako nekom prilikom učinio nepravdu. I verovatno je opet u pravu. Ja, recimo, očekujem da će moj sloj civilizacije istrajati najduže do kraja sledeće nedelje. Već je prekidam usred druge rečenice, što je najkasnije kad krene sa žalopojkama, i uopšte i ne gledam u nju dok govori. Totem mizerije sedi na par metara od mene u desno, i moj organizam je u kompletnoj panici. Zamišljam kako se izdirem na nju – ostavi me na miru! – ali moja panika je neznatna u odnosu na njenu potrebu. Džinovsku pijavicu koja nema benchmark za dobro je nemoguće zaustaviti, ili zasititi – sve je samo gura dublje u stanje koje ona već previše dobro poznaje. Ona mu ne može pobeći, ali ni mi. Kad budem konačno ustala u odbranu svog jadnog prostora, biće mi prvo žao, jer ona nije ravnopravan protivnik, a zatim će se pokazati besmislenim. Ona ne može da stane. Ona jedino ovo zna. Ja znam za bolje, i mogu bolje, ali sedim tek na par metara od nje. Ptica iz plaistocena opstaje i u 21. veku kao što je i u svim drugim vekovima pre njega. Slične priče traju na sličan način. Ja, kao modernizam, ne mogu da trajem  – to je moja definicija. Kad bih pokušala da joj objasnim da pobeđuje ona ne bi razumela, verovatno bi i zaplakala i doživela  to kao još jedan udarac. Ja, bar ispred monitora večeras, se smejem: stvari su jasnije, bitka je izgubljena, i suludo je biti milostiv prema pobednicima.

Ostavite odgovor

