Latte subotom

April 16 2016

Ulica Yonge je centralna ulica u ovom masivnom gradu – deli ga na istok i zapad – i postoje različite legende o njenoj dužini, ali za nas je tek velika ulica u kraju. Najlepše njeno obeležje je da je prava ulica. Automobili prolaze u bilo koje doba dana i noći, ali i ljudi. U našem kraju ona ima mali nagib, i ja volim da se spuštam ka jugu. Obično to radim nakon posla, od Eglinton avenije ka kući, ali vikendom krenem dalje nizbrdo, ka St. Clair aveniji, i niže. Kad je dan lep, kao što je ceo vikend bio neočekivano prekrasan, to spuštanje niz ulicu Yonge, sa visovima downtown-a praktično pod nogama, je veliko zadovoljstvo. Početak putovanja, kao što svaki hod jeste za mene. Za taj hod nije neophodno imati cilj, on se uvek završi kad se umorim, ali na putu niz Yonge kroz negovane kvartove Summerhill i Rosedale stiže se do kafea sa imenom Boxcar Social. Mesto ima provereni šarm ocvale gradnje koja je obnavljana nebrojeno puta, sa velikom dozom hipstera unutra, superlativnom atmosferom, i baštom iza kuće koja je bila puna. Imam par primedbi, na primer muzika mi se ne dopada uvek, ili je preglasna, ali to su male stvari koje mogu da analiziram kad sam dobro raspoložena kao molekule različite materije u istoj sferi. U subotu nisam bila dobro raspoložena, i hod do kafea i pola sata u bašti pozadi je bio deo plana da to promenim. Moje raspoloženje na stranu, boravak na mestu koje ima puno dobrih sastojaka mi uvek privuče pažnju. Na njihovom sajtu, momci iza ovog lokala su vrlo kul – grupa njih, prijatelja, se bavi onim što vole i otvorili su taj kafe, koji uveče postane bar i služi pažljivo izabranu selekciju vina, viskija i piva. Uz kafu, to su kategorije koje su postale materija ozbiljnih studija, i poznavaoci su u centru kulturnih zbivanja trenutno. Poznavati dobre stvari je oduvek bilo obeležje dobrog odgoja, ili porekla, danas se nešto od toga može preskočiti, ali zeitgeist trenutnog hedonizma je u poznavanju teritorije i najbolje sezone za rast kafe, raži, ječma i sličnih žitarica, plus stanja buradi u kojima se čuvaju. Divno, zaista.

Nakon takvog predaha, nastavila sam dalje nizbrdo. Na raskrsnici sa Bloor ulicom, krenula sam desno, na zapad. Imala sam na umu da zalutam malo u deo kampusa velikog univerziteta u centru grada. Potrebna mi je bila ta mala diverzija u kombinaciji stare arhitekture i akademske atmosfere. Pretpostavljam da me je asocirala na dane kada sam verovala da je obrazovanje uzbudljivo putovanje koje će voditi nekud dobro. Ne verujem da će obrazovanje ikada izgubiti tu crtu, ali ja sam izgubila elan, i pomoći sebi usred lepog prolećnog dana šetnjom kroz tihi urbani ugao grada je dosta jednostavan lek.

Pretpostavljam da je način na koji sam odrasla, moja i nekoliko generacija iz tog vremena, privilegija koju sada više ne znam gde da smestim. Pristup besplatnom obrazovanju, strast prema čitanju svetske literature među tinejdžerima, duh odgajan na vrednostima da je svet pun nejednakosti ali one se mogu prevazići, to se sve sada čini kao kratka sezona leta usred nevremena. Verujem da su ljudi iz generacije mojih roditelja mogli da nađu veće zamerke društvu u kome smo živeli, ali ja sam bila dete, i druga deca oko mene su bila vrlo slična, i mi smo nahvatali tone maslačka u letu tokom tih mladih godina, napunili njima jastuke i dušeke, i na njima spavali, sanjali lepe snove. Da retko ko danas više i pamti tu zemlju, ili je opisuje kompletno drugačije, govori nama, toj nekadašnjoj deci, da nismo znali šta smo sanjali, je verovatno manji deo u odnosu na to da će kad nestane nas nestati i svaki trag jednog lepog sna, ideje, i stvarnosti. U okruženju akademskih zgrada, sa njihovim visokim idealima i uprkos ne uvek čistim realnostima, ja osetim bliskost sa tim vremenom koje polako i nepovratno nestaje. Da mi je potrebno toliko utehe je verovatno simptom slomljenog duha. Da sam imala duh je puno važnije.

IMG_6434.small

IMG_6435.small

IMG_6437.small

IMG_6438.small

Ostavite odgovor

