Latte subotom

April 9 2016

Diary of a Coffee Culture Dilettante. Predložila sam bila naslov za blog klinki, moj ili njen. Dopada joj se. Posle više od godinu dana, bez i jednog propuštenog vikenda, uvidela sam ovog jutra da ne postoji rekord mojih eksploracija. Zato što nisam bila ozbiljna, očito, uostalom ja uglavnom nisam i to nije naročito dobro, ali otići vikendom na poznato mesto ili krenuti u potragu za novim je davno prevazišlo blago interesovanje. Ne znam ništa više o kafi nego što sam znala tada, ali znam puno više o samom gradu. Retko kada sam zalazila u nepoznate krajeve, međutim one koje znam sam videla na malo drugačiji način. Kad mi se klinka pridruži, a jako voli ako je slobodna, onda sve postane još bolje. Hodamo ulicama, pričamo o gradu i brojnim temama, i tragamo za novim kafeom, ili ulazimo kao redovni posetioci. Unutra je dekor uvek pomalo sličan, uvek malo drugačiji, i svaki put je otkriće.

Danas smo izabrale novi kafe, u delu grada znanom kao Corktown. Nije naročito lep, niti popularan, osim kao investicija za neverovatno popularno tržište nekretninama, što je postala najmoćnija industrija u gradu. Ruši se staro, pravi mesta novom, i brzina procesa je direktno proporcionalna potražnji. Corktown, u 19. veku uglavnom industrijski kvart novog grada sa brojnim destilerijama i imigrantima iz Irske (moguće poreklo naziva vuče korene iz regije u Irskoj zvane Cork, ali nije potvrđeno), se puni novim zgradama, ali progres je spor. Stvoriti grad, ili kvart, udahnuti život, zahteva puno više. Postoje studije na te teme, osim toga ovaj grad je primer geneze velegrada – početkom 19. veka imao je tek nekoliko stotina stanovnika a dvesta godina kasnije nekoliko miliona i ne vidi mu se kraj, ali to ne znači puno. Potrebno je nešto što će privući i zadržati ljude. Istorijski je to bila beda, i razni stepeni ekonomskog interesa; danas sve zvuči puno lepše i bezbolnije, ako je verovati zvaničnim mišljenjima.

Odin je lep primer skandinavskog stila u modernom dizajnu, na kraju ulice i samom kraju starog imigrantskog kvarta. Unutra je puno ljudi, i ima mesta i za nas dve.

Odin

 

 

Ostavite odgovor

