I dalje se okreće

Ne znam da li se dešava drugima, ali ja ponekad, lutajući Internetom, pogledam životne priče različitih ljudi. Oni su nekad živeli koju stotinu godina unazad, ponekad su savremeni likovi, manje ili više poznati, za neke nisam nikad čula prethodno. I dok je zanimljivo otkrivati detalje života i karijera, i različite stvari me dovedu do njih, ono što me na kraju najviše zanima je da li su imali porodice. Odjednom je taj kontinuitet života, velikih i malih, postao važan. Najvažniji. Umetnici, kraljevi, čudaci i čarobnjaci.

Možda se to neočekivano intresovanje razvilo od poznanstva sa Selin. Ona i njen partner pokušavaju da dobiju bebu poslednjih nekoliko godina. Uglavnom kao tihi svedok, i Selin ne priča puno o tome, upijam veličinu očaja koji raste i preti da proguta njen život. Povremeno se prisetim mišljenjâ i stavova koje sam imala ranije o porodici, i postidim se. Nad neopreznošću sa kojom pristupamo tuđim problemima. Sretala sam ranije ljude koji nisu imale dece, ali ovo je prvi put da doživljavam tuđe iskustvo tako intenzivno. Možda zbog toga što mi Selin veruje, i što se intenzitet njene patnje vidi tako jasno. ne znam kako drugi ne vide ponor koji joj se otvara pod nogama, i zašto vatrogasci ne dođu u crvenim kamionima i evakuišu ceo kraj, uljučujući nju. Hrabra je, i nosi se sa porazom najbolje što ume, a nekad ne ume. I ja odjednom, svetski poznavalac i kritičar ljudske vrste, uhvatim sebe kako posmatram nepoznate ljude, ili njihove avatare na ovoj širokoj mreži, i nasmešim se kad vidim da su od njih nastala deca. I da se svet nastavlja. Uteše me ti susreti malo, i zatim se vratim svojim problemima.

Ostavite odgovor

