Poruka na zidu

‘Budite dobri prema drugima,’ glasila je poruka na zidu,’svako ima pred sobom tešku bitku.’ Pročitala sam je bila u jednom kafeu. Moćna poruka – direktna, ne okoliša, i nemoguće je ne razumeti je pravilno. Najvažniji deo je da se apsolutno odnosi na svakoga, bez izuzetka.

Stigla sam kući malopre sa jednog okupljanja. Ovo je kasno za mene. Izašla sam bila jutros pre pola sedam, i vratila se petnaest sati kasnije. Nisam umorna, već previše budna. Sutra ću opet izaći iz kuće u isto vreme.

Engleska reč ‘peer’ označava ljude jednake po statusu ili rangu. Ono što je zanimljivo, ili bar meni, je da govori o jednakosti. Postoje slojevi, i uprkos različitim pokušajima, i nametanjima, oni se ne menjaju puno. I mada najveću pažnju privlači nejednakost tj. razlike između slojeva, meni je puno zanimljivije ono što se odvija u okviru istih slojeva. Tu se mnogo više može pročitati o ljudima i ponašanju.

Grupa u kojoj sam bila večeras se sastojala od žena u biznisu. Biznisi su u početnim fazama, i one su osnivači. Sponzor je velika organizacija koja privlači puno investicija, ali za organizaciju događaja bile su zadužene dve žene, i učesnici su bile žene. Koja je to zanimljiva grupa bila! Raznovrsna po godinama i tipovima projekata, iako su projekti uglavnom bili bazirani na digitalnoj tehnologiji. Ali zaista – kakva zanimljiva grupa! Noel i ja im nismo zaista jednake jer naš projekat je i dalje na pre-početku, ali bilo je veliko zadovoljstvo naći se među njima. Inteligencija, motivacija, kreativnost, snalažljivost, iskustvo, samopouzdanje, uspeh, izazovi… i ništa od toga u negativnom kontekstu, već samo deo svakodnevne borbe. Volela bih da sam klinku poslala u takvo obdanište kad je bila mala. Ili bih je poslala sada, a upisala bih i sebe.

Ništa od toga nije bilo stečeno lako. Izvesnim ljudima leže izvesne stvari, i oni će se njima baviti, što je prirodna tendencija, ali svakoga i dalje čeka teška bitka. Ne da ikoga treba podsećati na njihove teške bitke. Ali ponekad se zapitam da li sam ja dorasla svojoj. Da je ona teška je pitanje osnovne postavke, ali kakav sam ja ratnik, to vredi ispitati.

Ostavite odgovor

