Letnji dan, refleksije

Savršen letnji dan; usred leta a savršen. Retkost, nikome ne promiče. Neko ga je potrošio ovako, neko onako. Nema puno načina da se potroši letnji dan. Jedini naglasak je na ‘potrošnji’, uvek, svega. Potrošen, gotov. Sada će pasti u zaborav, neko će žaliti. Ja spadam u ovu drugu grupu. Melanholija, usamljeno ostrvo divljaštva, na kome i običan kamen postane hram preterane emocije.

Savršen letnji dan i ja hodam. To je moja omiljena aktivnost, osim plesa, i sve to ima smisla. Ništa drugo nema. Otišla sam u novi deo grada. Praktični razlozi, i finansijski razlozi, stoje iza odluke da se selimo. Posle mnogo godina. Polako prihvatam da promena neće biti na bolje. U prihvatanju širim vidike, i evo me gde hodam kroz novi kraj. Razgledam, osećam, zamišljam – da li će nam ovde biti dobro; da li ćemo ovde naći svoj ritam, i urbani stil ležernog hoda koji volimo. Ne znam, ne izgleda mi tako. Ovaj grad nije lep. On nije lep na milion načina. To je otvoreni poziv svakome iole senzibilnom: pronaći lepotu u malim stvarima, u detaljima. Nije naročito teško, samo je besmisleno. Grad je beskrajan. Ja sam na ivici očaja. Ali dok hodam ništa ne boli. Sve ove godine u kojima sam trošila svoju mladost. Ona nije bila ni po čemu značajna osim u jednom detalju: bila je značajna po jednoj specifičnoj vrsti slepila. Difuziji klasnog sistema. Sada sve polako dolazi u fokus. Slika je strašna, prilično nepodnošljiva da budem iskrena. Ne znam da je moguće izmeriti štetu koju sam nanela klinki, sebe ne žalim. Ona je podlegla mom bezbrižnom slepilu, ali odrasla je ovde. Sukobi fundamentalnih vrednosti će je rastrzati još dugo, i ne znam da mogu išta više da učinim, bilo štetu ili dobro. Kad me je pitala jednom nekoliko godina unazad da li smo siromašne, ja sam izmislila bila celu produkciju, mjuzikal praktično, da je zaštitim od realnosti. Nije bilo tako teško, verovala sam i sama da je tako. Sada se taj omot izlizao. Kad si siromašna, bogatstvo se nalazi u mali stvarima, u detaljima. Ne pomaže puno kod traženja novog doma. Sâma definicija doma ovde je drugačija od zamišljenog, ili poslovičnog. Ceo sistem se zasniva na privatnom vlasništvu. Nikada savladala, ni sistem, ni koncept. Ne volim siromaštvo. NIje uvek ružno, i bez tananog traganja za detaljima. Ali uvek dolazi sa strahom. Kad živiš toliko godina sa strahom, mislila bi: kad živiš toliko godina sa strahom. Stanari, podstanari. Menjam se. Samo povremeno prepoznam sopstveni duh, sve ređe. Strah je moja konstanta. Ivana, Strah = iStrah Jednostavna matematika. Sada je moram prekriti nečim, zatrpati. Što pre. Kao što delovi mene same ostaju u tami. Kažu da je nemoguće potpuno poznavati druge ljude. I sebe, i sebe. Blaga ostrva koja isplivaju iz tame su tek pitome plodne oaze. Ostatak u mraku – delovi koji nedostaju – čini sve nemogućim.

Ulice su jako duge. Grad sasvim nepoznat, uvek pun ljudi. Navići ćemo se. Dan prekrasan, dan završen. U navikama leže sve prevare. Ali ovo se ne može preneti nikome. Krivica je samo moja, i prevara.

3 mišljenja na „Letnji dan, refleksije

  1. Нека је град велики и нека је пун људи – то је мени једна од омиљених самопревара, пошто иначе баш нимало нисам луд за дружењем и време најрадије проводим у своја 4 зида: е, ту је већ битно добро се осећати, ту не сме бити дозвољен приступ страху. Нека њега напољу..

    Мене је једно супротно дечије питање сатрло тамо крајем 1993-ће, а гласило је:
    “Тата, да ли смо ми сада богати?“
    Умало се нисам загрцнуо и заплакао – зграбио сам половину месечне плате у 2 подебела свежња нових новчаница и отрчао да за њих купим 200 грама кафе и 10 јаја, пошто сутра неће вредети ништа.

  2. izaci napolje i prosetati je jedna od najboljih stvari, svakog dana.
    Pozdrav 🙂

    Gorane, to jeste vrlo cudna prevara. jako volim urbanu sredinu, ali druzenje izbegavam kao pravi pravcati namcor. A mislim da nisam! Ali nemam mesta za vise.
    Stra… on me prati svuda. Ali povremeno izmaknem.

    Tuzna epizoda. Verujem da se nikada nece izbrisati. I taj zivot, nestrpljiv, spetljan, zabrljan…
    Budite dobro, svi I u sve vecem broju 🙂

Ostavite odgovor

