Podeli

Kupila nekoliko jabuka u piljarnici kod Kineza. Ta odrednica ‘kod Kineza’ istovremeno ne govori ništa jer su praktično sve piljarnice u vlasništvu Kineza ne samo u ovom širokom gradu već i mnogo dalje i odaje malu fascinaciju tom istom činjenicom da su sve piljarnice u njihovom vlasništvu. Nema puno farmera Kineza, recimo. Kako su se spojili, poljoprivrednici i trgovci a među njima posrednici i uvoznici, šta ih razdvaja, koliko kineskih familija stane u jednu piljarnicu – u ovim našim u kraju se svake nedelje pojavljuju novi likovi iza tezge – kad je ceo svet znao da je Kinezima bilo dopušteno da imaju samo po jedno dete (svi koje sam srela imaju bar dvoje ili više). Nije to velika fascinacija, ali svakog puta kad svratim da kupim voće i povrće ja se zapitam u kakav sam to čudni krug stupila. Od piljarnice do piljarnice, različiti ljudi, temperamenti, muzika, fizionomije, i svet pun tajni.

Danas sam kupila voće i povrće i na izlasku ponela i malo krivice. Do nedavno sam kupovala u drugoj piljarnici koja je samo jedan lokal dalje. Pre njih su tu bili drugi vlasnici, koji su mi u početku bili mrski zato što su primenili bili brutalnost nefer konkurencije na Anne koja je tu bila pre njih, ali kad je ona otišla (sa svoje privremene lokacije u vrlo tesnom prostoru dvoje vrata niže na puno bolju u drugom kraju grada) sledeća piljarnica je bila predaleko pa sam prešla preko bojkota kao preko male lokve na ulici i vremenom shvatila da nisu bili krivi ono dvoje mladih koji su vodlili biznis već majka po kojoj se jasno videlo da ne meša zadovoljstvo u svoju šolju čaja, i sada sa ovim novim koji su simpatični i odlično govore engleski, svi odreda i oni koji su prvo bili tu i ovi novi koji se pojavjuju svake nedelje, uvek pitaju kako sam i nasmeše se i ja se smešim, i tako vredno i brzo rade, uvek prijatni, ali ova najnovija piljarnica ima veći izbor i posle nekoliko meseci sam ipak odlučila da uđem i jednom kad sam ušla verovatno je celom svetu već dugo bilo jasno da lojalnost prema piljarnicama može da se pojavi kao koncept samo kod ljudi koji su relativno besposleni, a ja se sa time još pomalo borim iako dosta nevojno, i cene su niže.

Kod kuće sam raspakovala jabuke i ostatak, uzela jednu da operem i odmah pojedem. Uočila da ima mali ugriz. I druga jabuka ima jedan isti takav, treća ga nema. Shvatila da osim Kineza koji imaju tajni prolaz u podrumu iz koga prelaze direktno iz Kine u Kanadu (još ako je teleportacijom to je najbolje; vrlo je dalek put i direktnom vezom), sa njima možda dolaze i kineski pacovi, jer pretpostavljam da ovi lokalni imaju veći ugriz, ili su samo halapljiviji uz veće obilje hrane. Odsekla krug oko ugriza i zagrizla u jabuku. Razmišljala zadovoljno kako se nisam nijednom razbolela za sve ove godine koegzistencije sa pacovima u piljarnicama. Inspekcije daju restoranima, piljarnicama i drugim prehrambenim lokalima uverenja koja moraju da postave vrlo vidljivo, i boje jasno govore – zelena je prolazna, žuta opomena a crvene preptostavljam da zatvore, ali nikada nisam videla nijednu drugu boju osim zelene. Pretpostavljam dalje kako u ovoj godini 4 i po milijarde od postanka sveta pacovi znaju kako da se sakriju kad naiđu inspektori. Žive uz nas dugo, što nije loša strategija jer smo sigurno od početka bili rasipni, ali preživeti se moglo samo ako nisu glupi. Pojela svoj deo jabuke, nezasluženo veći. Zašto ne pojedu sve, pitam se dok pritiskam polugu na dnu kante za otpatke. Naučili se rasipnosti, možda ne mogu da se odluče kod tolikog izbora, ili obeleže one najbolje i računaju da se vrate pa se zaborave negde oko krušaka. Fascinantno.

2 thoughts on “Podeli

  1. Meni su načeli gumene drške na volanu bicikla dok je bio u garaži. Kako bih spasio ostatak (bicikla 🙂 isti dan sam presložio nameštaj u sobi i uneo velosiped unutra. Sada mi soba izgleda lepše.

Ostavite odgovor

