Priliko, R.I.P.

I am Charlie. Naravno, to nam poručuju ljuti momci, i devojke, da će i naš red doći. And we all die. Big news, indeed.
U sredu uveče sam pomislila da je ovo retka prilika. Da u četvrtak osvanu naslovne strane svetskih novina sa jednom jedinom porukom na celoj strani: We Are Charlie. U stvari, mislila sam da bi trebali da objave i karikaturu ispod Čarlija. Kad sam ustala u četvrtak, po mraku, znala sam da nisu. Tako se dešavaju propuštene prilike; neko ih zove i tipping points of history. Bilo ih je mnogo do sada, i imaju glavnu osobinu da ih retko ko prepozna dok se dešavaju.
U svetu ovako seoskom, zatarabljenom u svojim prostim idejama, veliko je olakšanje okrenuti se ka praznom zidu i zažmuriti. Uočila sam da moji stavovi postaju sve teži. Pa sam ih spustila. Da sam ih ovoliko dugo nosila, negovala… foolish, Charlie, very foolish. Puno razmišljam o budućnosti, i shvatam da pripadam prošlosti. Moji stavovi ili ja? Niko neće tražiti razliku. Ali jedna se ističe, daleko od mene a dodiruje nas sve, krajem četvrtka, petka, i u dugu mračnu budućnost će nastaviti: retko ko je Čarli.
Čarli znači hrabrost. R.I.P. Charlie.

Nedelja.
Nisu svetske, ali novine jesu: http://www.theguardian.com/world/2015/jan/11/german-newspaper-muhammad-cartoons-firebombed-hamburger-morgenpost

A ovaj čovek veruje da im se i dalje treba smejati:
http://www.theguardian.com/world/video/2015/jan/09/steve-bell-cartoonist-charlie-hebdo-attackers-video

Heroj: http://www.theguardian.com/world/2015/jan/10/paris-supermarket-kosher-hero-attack

Jedan, dva, tri… Ne znam da se ovo može zvati optimizam – ne, samo provera pulsa. Još uvek kuca.

3 thoughts on “Priliko, R.I.P.

  1. Не припадаш прошлости Ивано нити ти, нити твоји ставови.
    Све је део континуитета, само се у насиљу које религије са својим најмилитантнијим керовима спроводе мењају дресови које ти пси носе: накјуче су поборници римских многобожаца хришћане бацали лавовима у арени, прекјуче је хришћанска света инквизиција черечила невернике и спаљивала вештице, јуче је баћушка Стаљин стрељао милионе неверника а остале послао у логоре у којима су осим коре са дрвећа јели и одмрзнута сопствена говна (видети код К.Штајнер: 7000 дана у Сибиру), а данас муле и ајатоласи шаљу у смртоносне мисије клинце којима су обећали икс девица по уласку у неки њихов рај.

    Ни овдашње попине нису много боље, благословили су по војвођанским црквама светло оружје новоименованових четничких војвода пред одлазак у пљачку по Хрватској и Босни тамо 1991-е па надаље – а 1 од тих је данас председник ове тужне републике.

    So, what’s new pussycat, yeah, yeah (не иде ми нешто постављање клипа Том Џонса, али знамо песмицу 🙂

  2. Djordje, liste opravdanja medju ljudima su duge, i vrlo popularne. Najpopularnije knjige, i oni najuspesniji autori.

    Gorane, cvrsto sam u proslosti; i da nisam, trudila bih se da se u nju preselim. Neka je to bio samo istorijski treptaj unazad kad sam ja rasla, i neka je svet bio jednaki shit i tada, ali ja nisam znala ovoliko. Jos je bolja ona proslost koje nisam bila deo. Onda je moguce izabrati stranicu u koju ces gledati.
    Toliko ne zelim da budem deo ovog sveta, nemoguce je opisati. Sve u meni odbija da je ovo realnost. Pa se dopingujem citanjem starih knjiga, gledanjem starih filmova… Buducnost me jedino dodirne ako predstoji neko putovanje. Cim se putovanje preseli u proslost, i ja bih za njim.

    No, ima pozitivnih trenutaka, kao slusanje pesmica, na primer. Hvala svakom lepom trenutku i lepom bicu koji su naisli mojim putem, ikada.

    Pozdrav,

Ostavite odgovor

