Stvari koje ne znamo o sebi

Tokom prve dve nedelje nakon što je klinka otišla uspešno sam stvorila novu rutinu. Nova rutina je puno ličila na staru: na poslu 45 sati nedeljno u proseku; po dva sata dnevno potroše se na odlazak do posla i povratak kući; namirnice, priprema i čišćenje nakon obroka; obaveze oko Flojda; gledanje starih filmova i serijala na Youtube-u… Sve to sam radila i ranije, u isto vreme i po sličnom rasporedu, ali su se obroci i namirnice smanjili i vreme sa starim filmovima produžilo. Iako klinka često nije bila kod kuće, trudila sam se bila oko domaćinstva u okviru svojih limitiranih domaćinskih sposobnosti. Sada kad više ne moram, domaćinstvo ne izgleda loše sve dok se ne zagleda izbliza.

Prvo sam prihvatila da ne moram da žurim kući nakon posla. Kao sledeći korak – odmah, već prvog dana – počela sam da izlazim na pretposlednjoj stanici metroa i hodam do kuće. To nije uzbudljiva šetnja ali lepim danom, nizbrdo i sa toplim suncem na zapadu, tih 20-30 minuta dobrim ritmom koraka su lagan, bezbolan prelaz iz jedne realnosti u drugu. Oslobodim se misli o poslu u hodu i svest da je prijatno veče preda mnom bez ikakvih obaveza je vrlo zavodljiva slika. Stignem kući vrlo dobro raspoložena. Flojd me sapliće, gladan, željan pažnje; ja ga pažljivo preskačem, skinem cipele, mantil, operem ruke i pokušam da izmaknem debelom mačku punom olinjale dlake koja se lepi za nogavice pantalona. Zatim ga nahranim. On malo pojede i krene da zavija, zverski tužno, pravi bluz, ali ja sam gluva za jade usamljenog mačka vrlo udobno zamotana u dobro raspoloženje. Usamljena i sam i ja, Flojd, ali ne zavijam, čak nije uopšte strašno, podelim nešto mudrosti i ignorišem ga. Pojedem nešto jednostavno i dobro, popijem čašu vina, pročitam ponešto, pogledam ponešto, i veče se završi. Držim se uobičajenog vremena za spavanje jer je dobra rutina osnova dobrog života, je moto o kome sam čula još davno.

Dve nedelje su prošle sa novom rutinom. Ovo mi neočekivano dobro ide, razmišljala sam. Zatim se pojavio problem: ne mogu da spavam. Kao neko ko je praktično otkad se klinka rodila pa do nedavno prolazio kroz različite inkarnacije insomnije, takav problem nije mogao proći nezapaženo. Kad se i druge noći desilo da se probudim u 3, sa osećajem da sam prethodnih nekoliko sati provela u polusnu a ostatak do jutra ni oka sklopila, alarmirani sistem odbrane dobre nove rutine je krenuo da zavija, i od spavanja ništa.

Prvo sam razmotrila ovo, zatim ono, setila se i primera, pa opet sve razmotrila iznova. Izveštaj je bio sažet: ne mogu da se umorim.

Da nije bilo šokantno bilo bi smešno. Ja, koja sam godine provela do grla u umoru, na ivici iscrpljenosti i nervnih lomova, koju je sve bolelo od svetskih do ličnih bolova i nepravdi, ja, koja sam podigla dete i u procesu potrošila sve što sam imala, ja

Odbacila sam izveštaj i krenula iznova u analizu. Novi rezultati nisu bili ništa bolji. Zatim sam jedne večeri priznala sopstvenu krivicu u problemu – stvarno nisam umorna. Znam, posle toliko sati na poslu, posle ove godine, posle svega… ja nisam umorna.

Sledećeg dana izašla sam na stanici pre pretposlednje i hodala do kuće. To je dodalo bar još jedan kilometar, računala sam. Nisam bila umorna.

Dan nakon toga izašla na stanici pre prepretposlednje i hodala do kuće. Na Google mapi proverila kolika je to distanca – 3,4km. Bila vrlo zadovoljna sobom. Ne i umorna. Setila se zatim stepenica i pokojnog Mr. Murdoch-a. Izašla na stepenište, sišla do 7. sprata i ustrčala do 14. Zadihana, ali ne i umorna.

U subotu krenula od kuće da obavim nešto i rešila da hodam do cilja. Google je rekao: 6km. Bolele su me malo noge, i leđa. Ali nisam bila umorna. Vratila se na stepenice. Šest kilometara i šest spratova (nemamo 13.) i ja nisam umorna.

Kako je ovo moguće, pitam se iz dana u dan. Da li to znači da su Godine Umora bile samo posledica stresa i brige? Da li to znači da sada kad sam dobila mali predah upoznajem po prvi put život kakav jeste – običan, bez većih problema i trzavica, sama definicija dobrog života? Da li to dalje znači da sam sve prethodne probleme pa i umor stvorila sama? Da li to znači da nikad više neću moći da spavam? Da ništa ne znam? Da…

Pitanje za pitanjem, cela kolona pitanja. Samo pogled na takvu kolonu bi me bacio u očaj u ne tako davnoj prošlosti. Ne i sada. Ne baca me ni u očaj, ni u umor, uostalom nemam vremena za takve gluposti. Ja imam realan problem: ne mogu da se umorim.

5 thoughts on “Stvari koje ne znamo o sebi

  1. ne mogu da se umorim..

    .. Well, ова рекреација коју примењујеш може само користити здрављу

    Da li to znači da su Godine Umora bile samo posledica stresa i brige?

    ДА, у великој мери (проверио на сопственом примеру)

    .. а за случај да те недајОже грицка некакватамосавест, ја (само овде) отворено признајем да мени прилично прија сопствена самоћа протеклих пар месеци, разлика је само да уместо Флојда имам женетину која, за разлику од Флојда, не завија него повремено гунђа (и иначе не воли блуз нити музику en general).

    Али зато сада имам свој собичак, кревет и читам књиге, не гледам ТВ 🙂 🙂

  2. Djordje, ja ne umem ni da stojim na klizaljkama. Atletske sklonosti su me preskocile u ovom genetskom krugu, skroz previdele.

    Gorane, jeste, sve je to dobro, i osecaj ‘ne biti umorna’ je vrlo prijatan, moram da priznam – ali ako ne mogu da spavam… Posmatram, analiziram, i ne znam sta se desava. Negde je neko nesto lose objasnio, nesumnjivo.

    Nikakva griznja savesti, ne brini. Ne znam ni gde bih je pokupila. Uradila sta sam mogla, klinka se izgleda dosta dobro snalazi, nedostaje mi i ja njoj… I to je to. Zivot sam.

    Ti uzivaj u tisini. Vise nego zasluzeno, rekla bih 🙂

Ostavite odgovor

