Početak, još jedan

U Otavi je bilo hladno i belo. Fina dama balansira među nametima starosti i posetama lekaru, i voli praznike pa je vredelo učiniti joj. I klinka voli praznike. Izašle smo bile jednog sunčanog zimskog popodneva u šetnju, popele se brdašcetom do parka, i sankale bi se ali su sanke nestale u poslednjih par godina jer je neko vrlo uredan, i mi smo malo prošetale, ljuljale se u snegu, hodale po belini i ona se prisećala. Puno uspomena za jedan mlad život i ona je zapamtila najlepše delove. Divno.
Znala sam da nisam fino društvo, ali bilo je novih ljudi ovog puta koji su odvlačili pažnju. Najstariji sin fine dame je zaljubljen od leta. Sada sam upoznala ženu koja je unela takvu radost u njegov život. Nije mi bila zanimljiva, ni ja njoj. Uveliko planiraju zajedničku budućnost. On je rešen kao neko ko je na to dugo čekao. Nadam se će sve ići baš onako kako želi.
Izgledaju već kao stari par. To me je iznenadilo, ali zaljubljenost pred drugim ljudima je uvek na stranom terenu. Nisam želela da budem publika, ni nepotrebna ni standardna. Upoznavanje sa familijom je fina dama doživela više puta i ona je u toj ulozi prilično dobra. Ja sam se potrudila par puta, i procenila da je dovoljno. Možda sam im zavidela malo.
Vratila sam se ranije nego što je očekivala, ali jedva sam dočekala.
Slagala sam o povratku. Nisam želela Flojda nazad još bar par dana. Nije mi nedostajao. Uspela da obavim neke poslove na miru. Uz previše mira, uočila sam. Rutina je uspela da namesti negde u meni mehanizam koji ponavlja hipnotički ‘you belong to me’. U tišini i osami jasno sam ga čula. Slegnula ramenima.
Klinka nije želela da pravimo kolače jer je u Otavi jela previše kolača. I retko kada je kod kuće. Složila sam se – nepotreban napor. Ni kolači, ni hrana. Klinka se ne buni. Nedostaje joj Flojd.
Stigao je u subotu. Pre toga mi je održana bila lekcija telefonom: Flojd je sve ovo vreme sa nama bio gladan. Zato nas je grizao, grebao i divljao kao svoje opšte stanje. Sada kad je stigao, Flojd ne liči na sebe. Duplo je veći, i oko slabina je prilično zaobljen. Klinka i ja ga gledamo. On odmeri svaki napor – da li vredi probati? I često odustane. He is an old man, pričamo u čudu. Povremeno se seti da grize, naročito se seti mladosti kad gleda u klinku. Ali da ne grebe je veliki plus. Puno i spava. I nonstop jede. On jedva i mjaukne i ja već prinosim tacnu sa mačjom paštetom.
Da ga nisu drogirali, brine se klinka. Nisu, ubeđujem je. Oni su jako fini ljudi. I dalje prede i samo dok gleda u nas. Nikada se nije jasnije videla razlika između gladi i prezasićenosti.
Otišla na ples u nedelju uveče. Senzualnost je prirodni element u kome se najbolje osećam. Homeostaza.
Novogodišnje veče će klinka provesti sa drugaricama; mene je pozvala moja. Nisam imala planove, ali kad sam ih napravila shvatila da je moj prethodni da gledam filmove, slušam muziku, plešem u dnevnoj sobi, čitam Korta Maltezea bio dobar plan. Radovala se da ću je videti. Ona nije srećna, ali divna je kad se raduje. Ima toplu duboku dušu, velikodušnu, veličanstvenu. Ne poznajem njenog muža puno, ne sumnjam da je pristojan čovek ako ga je izabrala. Previše im se toga desilo. I on je sebičan. Obično jedan od dvoje jeste.
U čudnom stranom svetu tuđeg braka dočekala Novu godinu. U nju ušla zahvalna da ne moram ništa od toga. Bilo je i žaljenja. Nad ljudima, strancima koji se previše dobro poznaju i neudobnim putovanjima koja su ih dotle dovela. Srce pomalo boli i stomak pun utisaka. Flojd je bio gladan kad sam se vratila kući.
Prvi januar i poslednji dan praznika. Klinku ću videti tek predveče. Flojd spava kraj kompjutera. Zvala sam drage ljude, i oni su zvali mene. Napolju je sunčan zimski dan. Isti takav je bio i u Srbiji, rekli su mi.

Stvorite mnoštvo lepih uspomena u 2013.

20 thoughts on “Početak, još jedan

  1. Godina je tek pocela… ja bih pre rekla da je prvo 🙂
    (Flojd se ne racuna, jer reaguje na rec ‘ne’ kao da mu je najljuci neprijatelj. Sav se skupi, i opet uradi po svojoj volji.)
    Dobro ce biti ako se potrudimo 🙂

  2. Ma kakve brige, naviko sam ja da se plasim zena, posebno lepih a pametnih, kao sto si ti.
    Al mi je zao zbog promene raspolozenja, nadam se da ce ti periodi prvonavedenog stanja sve duze trajati u ovoj godini a i sire.
    Nadam se i da ta ekstr…to nesto…nije neka zarazna boles il, daleko bilo, psovka na stranjskom. 🙂

    Ne daj se.

  3. Мишљах – ка што би неки ђетић, далекоим.. дал’да се умијешам/дал“дасенеумијешам.. па јопе, мишљах – тај неки Ехтра, самим својим префиксом, допао би се и оном Кополи у хеликоптерском нападу спочетка оне ‘Апокалипсе’

    Него вељу, нека ви је срећно и да, што рече она женетина одозгор 🙂 :
    Stvorite mnoštvo lepih uspomena u 2013.

  4. Sto da se ne umesas, sta ti hvali? 🙂
    Hvala ti, neka i tebi ovo bude odlicna godina.
    A Ivana je to, kako obicno i ume, prelepo izrazila, Vr, al nek to ostane medj nama dvojicom, nemoj da kazes da sam ti rekao, da se ne uobrazi. 🙂
    Muzika takodje, kao i scena (znam je u detalje) a i citav film – Vr. 🙂

  5. Udruzili se, pa ne mogu ni da pratim… apokalipsa extra… pa zar nismo pregurali jednu (umalo) pre par nedelja i sada opet?
    Nista ne razumem.
    I kako vas dvojica protiv mene? Ja sam delikatno bice. Skroz i skroz, i kad sam ratnicki raspolozena, sve je to samo konceptualni shit. Nema tu misica ni za sta ozbiljno.
    Mada fantaziram u poslednje vreme da vladam jednom drzavom. Ustavnom, ali po mome 🙂

    Ono gore sam ja slozila ali koncept nije moj. Napisala bila na velikom blogu pa nisam htela da ponavljam sve. Razumem da je original potekao sa jednog mesta koje i kad se baci sve sto ne valja ipak ima smisla. I toga sam se uhvatila. Volim da EKSTRAhujem 🙂

    Budite dobro, becaci 🙂

    (ne znam kako se ubaci video, ali link ce valjda raditi)

  6. Ovo je strasno sta ona nama radi, dobri moj MuadDibe, Zacina mi! 🙂

    Nika & Monk – za mene jedan od najlepsih primera kako bi Ljubav itakote gluposti trebalo da izgledaju u ovom sjebanom Ljuckom univerzumu.

  7. Некако нас Ивана прозва, али зна она одлично да ми бечаци немамо никакве шансе да се удружимо против ње, деликатне 🙂 🙂

    Надаље, Портосе, све је ОК, док је мира и љубави – и неких старих добрих гуруа (протеклих месеци прочитах аутобиографије Кит Ричардса и Е.Клептона) – немам појма овако оматорео гледе љубави, зачина се придржавам 🙂 а о старим добрим џез пијанистима – ех, ту је већ порадила торентизација па су сви они ту, и биће док је и нас.. као и осталих добрих душа.

  8. U Karverovoj prici ‘What We Talk About When We Talk About Love’ ima ona prica unutar price, i meni je ta prica ostala u srcu. Mislim da ce tu sedeti za sva vremena tj. dok je mog srca. Mala prica beznacajnih ljudi na kraju sveta, i u nju sliveno sve sto je pisac mogao da zamisli kao pravu ljubav izmedju dvoje ljudi. Nije joj bila potrebna ni cela prica da bude ispricana. Ostatak je slobodno mogao da bude o onima koji ne znaju kako.

    Nika i Monk su zanimljiv, neobican primer. Ima ih svuda oko nas. Valjda cemo nauciti na nekima.
    Dakle, becaci – volite!

    A sa mnom je lako. Ja sam nepobediva sve dok je dobrog plesa, muzike, lepote… i dobrih dusa 🙂
    Sve to zelim i vama (heart)

  9. Ma naravno da odlicno zna, nego je To bezobrazno. 🙂
    Ono sto mene ponekad uzasava je kolicina sto dobre muzike – sto knjiga, koja nam je sada, posebno zahvaljujuci internetu, na dohvat ruke, da ne kazem hard-diska, a koju cestit coek & posten Komunista nemoz postici za 10 zivota da pocuje jal procita, mada ja, uzgredbudireceno, ne planiram da mrem u narednih par iljada godina. 🙂

    A pogle Ovu, samo nesto naredjuje, te volite, te ovo – te ono…al aj, neka je, ima dobru Dusu. 🙂

    Dase sad, teska srca, malo uozbiljim.
    Prijatno je sa vama razmenjivati misli, kvalitetne su vam na raznim nivoima, a i lep je osecaj kad covek vako, na daljinu, ne oseca ispraznost nit formalnost u dobrim zeljama, koje uzvracam. Malolie na ovu Krizu. 🙂

  10. Samo da se osvrnem na pametne i lepe… procitala juce neki clanak u Njujorkeru, i tako otkrila cerku uzbekistanskog diktatora, a za njom i azerbejdzanskog. Zabavni karakteri.
    I tako
    Svi mitovi umiru, narocito oni lepi.
    Pa da izdam jos jedno naredjenje/ukaz: ne verujte nikome!
    A ako mozete da provedete vreme u citanju, slusanju muzike (sa filmovima se mora pazljivo, sve su gori) i ponekom finom razgovoru, pa i daljinski…. well, boys, you are very fortunate.

    Ovo sa zivotom od par ‘iljada leta je mnogo simpaticno.
    Na ovu krizu 🙂

  11. Pa da izdam jos jedno naredjenje/ukaz: ne verujte nikome!
    .. хех, поштоваћу, мада за тако нешто нису ми никада требали нити наређења, нити укази, уз дужно поштовање 🙂
    Веома мало тога сам знао као млад, просто смешно – забавно, рекле би моје клинке 🙂
    А оно малешко за које се усуђујем да кажем како сада знам, свелo би се на тај тзв.забавни део:

  12. Niko nije rekao da je lako, portose 🙂
    Valjda je dobra dusa u svemu tome bitna. Jos kad bi se to dalo detektovati i izmeriti..
    Ljudi su opaki, i onaj stari grehometar je jos na snazi. Nema sta, procitani smo od pocetka, i nikom nista.
    Film nema nikakav opis pa ti verujem na rec (ne mogu da verujem da krsim sopstvene ukaze 🙂

    Gorane, secam se onog tvog profesora koji je rekao da svako moze da nanese zlo… Teske lekcije, ali bolje naucen nego ispecen i posluzen za rucak. Ljudozderi su oko nas, svuda.

    Ali eto kako sam ja laka roba. Razveselim se odmah kad cujem lep ritam. Ko jos moze uz ovo da ostane mrgudan 🙂
    I jos gore – sve zaboravila!

    Becaci, obrisite sve iznad – life is beautiful 🙂

  13. Moze se osetiti, merenje i nije toliko vazno.
    Staceti opis, vidise po slici da je u pitanju naucna fantast…ovaj, pardon…romanticna komedija. 🙂
    Sobe oci sam gledo, dobar je.

    Vidis li ti ovo, Gorane, ove drasticne promene rasplozenja, nedoslednosti, kontradikcije…tja, zene… 🙂

    Ljudi opaki, zivot i pored svega prelep, jasta.

Ostavite odgovor

