Lažni pesnik – laž pesništva

Bio jednom jedan pesnik
koga nisam razumela
Odnosno (imam objašnjenje) razumela sam
ali nedovoljno
Razumevanje je big deal u ovoj sobi
Živeti na stranom jeziku za koji
se pretvaram da je moj, svakog dana
preti opasnost da će me neko uhvatiti, raskrinkati
možda i rastaviti i posle takva tri glagola
ja ću se i dalje praviti kao da
ništa je ništa, a ovo je

Pesnik je bio vrlo mlad
Prestao je da piše poeziju – to je nešto
kao manifest ovih bespolnih dana
(Ja bih mu ponudila kuvano jaje
ali živimo vrlo udaljeni jedno od drugog)
Vreme je prolazilo i za pesnika
i za mene
Neosetljivo; vreme je neosetljiv pridev
za jade senzualnog misticizma
rekla bih ali retko pričam
sa pesnicima ili bilo kim
Jednog dana
falilo je nešto i ja sam našla opet pesnika
Da je bio blizu, rekla bih mu da mi je
falio upravo on, i to bi možda značilo nešto
ali ne kad je neko blizu
Erotika o kojoj govorim – jer o čemu drugom govorim –
je erotika koja, bojim se, nosi patinu
što erotiku obično isključi
kao elektriku koja se štedi za posebne prilike
ali ovi elektroni i erotikoni
dobro natope vazduh
koji udišemo i naelektriše i naerotiše
i pojedince koji stoje na metalnoj rešetki
kroz koju produvava vazduh iz podzemlja
Oni to obično rade raširenih ruku
ili zgrčeni na njoj
spavaju

Godine o kojima govorim
– jer, bojim se, o njima svako govori –
su prošle
i nisu vredne pomena
ni pesničke slike
ali desilo se nešto tokom tih godina
– on više ne piše –

Ništa od toga nisam izmislila
Pesnik je bio vrlo mlad i erotika je
bila jedino stanje kome je bio
dostupan
On je pred sopstvenim talentom
pao na kolena i upisao se u religiju
Remboa i još nekog Boga, jednog od zvaničnih
i bio je tašt, kako priliči najboljem stereotipu
Imao je sve, zaista
samo nije poznavao asset management
što je lako razumeti
Ciljati na besmrtnost
i razumeti laž sopstvene obmane
je surovi hendikep mladosti
To nije lako razumeti

Ali dosta o mladom pesniku
Njega niko više ne čita
i ako ne krene opet da piše
svi će ga zaboraviti
uključujući žene

10 mišljenja na „Lažni pesnik – laž pesništva

  1. razumeti laž sopstvene obmane
    je surovi hendikep mladosti
    To nije lako razumeti

    ..тужна песма, истинита.
    Нама, који са дистанце и накнадном памети читамо ове стихове, јесте лако разумети тај сурови хендикеп младости пошто памтимо како смо некада били поносни и пуни вере у себе – али онда, онда је бујало нешто, не знаш тада да ли ће то коров изаћи. Ма, немаш појма ни шта је коров: сањариш да помазиш дојку и да можда, једном, дотакнеш на пар секунди макар, тамо оновлажно међуножје

    ВИШЕ ДЕЦЕНИЈА ПОСЛЕ

    Одавно не гледам на девојке као мушкарац – надам се да ће ми у догледно време моје кћери подарити унуке, а ево шта сам прекјуче видео – један осмех једне девојке. Одсутан, а леп.
    Завејало Бгд, коначно, а и добра три месеца смо се провукли без иједне пахуље. Стегло, смрзло, утихнуо саобраћај, једва се колима некако довучеш до оних места на којима и на минус 10 Целзијуса пронађеш свежу зелену салату и оно остало поврће које није смрзло зато што је породична цигањска тезга у блоку 45 брижљиво загрнута шаторским крилом и згрејана грејалицом са три ребра и њиховом непрекидном пажњом око робе која увек има своје купце баш захваљујући њима, таквима какви су.
    Убацио сам цегер у пртљажник и пошао ка оближњој пекари у којој суботом узмем лепињу за нас и два сомуна за ћалета, и видим нечији осмех у пролазу: девојка није ни у кога гледала. Млада јесте, али некако стармалих црта лица, није то био ни заостали осмех из претходног разговора са неким познатим, пошто се сама некуда запутила. Њен одсутни осмех је улепшао и њено лице и мој ледени дан у тренутку и у граду препуном смркнутих и понекад очајних људи и жена, у граду у коме разумевање није ама баш никакав big deal.
    Мада ми се нешто чини да би младом песнику ипак требало јавнути да је заслужио кувано јаје – макар да га сам себи спреми у име твоје песме 🙂

  2. Naisla sam bila na njega na Internetu. Odmah prepoznala talenat, iako se on nesto prenemagao (nije lako sa velikim stvarima, talentima, ljudima i slicnim gabaritima) i ne samo ja, pa sam i procitala knjigu ranije. Ali je stvarno nisam ‘dobila’, ne do ovog poslednjeg citanja. To je ispalo kao neocekivani poklon, i blago, ali… – kako je moguce da nisam razumela?
    Nisam uhvatila. Promaklo mi je., To je to. Za sve postoji trenutak. Paradoksalno, godine sa time nemaju puno. Ili nije da nemaju vec… ne znam.
    Da, u pravu si, dojavila bih mu za ovo, bilo bi mu drago, i zezao bi me, sigurno. Zasluzujem 🙂

    Mislim da dobro zivi. I treba, ali to je druga prica. Mozda uradi nesto sa njom.

    To je bila pozadina. Ali ovo tvoje je mnogo lepo. I onaj flashback, pa ovako fino, delikatno nastavljen zivot da kulminise u smrznutu nedelju i tih par likova, setnih, dubokih, sami kao senke naspram svih ovih velikih, brzih dodgadjanja koji nas razbacuju kao da smo nista, a nije lako uhvatiti se, odrzati na bilo cemu…
    Eh.

    Uzivaj u svemu lepom.

    Pozdrav,

  3. Mislim da dobro zivi. I treba, ali to je druga prica

    ..а ову доле причу, тужну и горку, равноправно причају сакс и вокал. Ваља је Обожно саслушати, извадио сам је из тамних дубина где тога има још, али не бих да тамо ускоро поново бркнем ако се не мора

  4. Brutalno ovo. Istera napolje i kad ti se nigde ne ide.
    Ako se ne mora… sva razlika nas nevoljno zapetljanih. Ali poznajemo i svetla mesta, to je mnogo vazno.

  5. Лепо си рекла око вољно/невољно запетљаних. Ваљда нас је ипак више вољних?
    Али није битно: у праву си, светлих места, важних, много важних, је колико год их пожелимо:

  6. Ovo me je samom slicicom nasmejalo 🙂
    I podsetilo kako sam uzivala da gledam sa klinkom neke programe za malu decu. Ona je nastavila i kad nije vise bila tako mala, i verujem da bi i sada gledala povremeno ali sam u medjudvrememu odustala od TV programa. Odnosno, provider koga smo imali vise nije bio u biznisu i ja nisam htela da imam posla sa velikim igracima. To je bio jedini kanal zbog koga mi je bilo zao, ali kad sam prevagala sve samo da bi imale taj jedan… odustala sam. A da li sam pogresila, ko zna.

    Najvaznije je da svetlih mesta ima. I naravno, treba umeti gledati. Mi namcorasti se ponekad zaboravimo 🙂

  7. Хех, намћор јесте једна чврста именица а истовремено и глаголски придев трајни 🙂 – али није и трајно оправдање. Верујем да си погрешила око ТВ канала, пошто мислим да је важно што дуже у себи сачувати оно дете, па и оно што потом следи: бити оматорели хипик, односно хипи(ч)ка 🙂 , сопроштењем 🙂 🙂 , it’s a state of mind, ијопет јааако трајно, баш колико и оно present perfect continuous….
    .. а да се намћорасти понекад успут и погубе, слажем се баш. Стога и ваља онај горе цртаћ натенане послушати, нису га мајстори случајно убацили на свој албум за који се после испоставило да је опроштајни, све макар дали и мало простора своме бубњару да се забави.

  8. Verovatno jesam, ali ko zna. Osecaj prevare u ovom drustvu pocinje da nagriza, pa nasatvi i prodire sve dublje. I banalzizacija svega… Nije fer da klinka oseti bilo sta od toga prerano, ali lepo bi bilo i d aja mogu da predahnem od tih pijavica svakodnevnih. Some kind of balance… is my life statement.

    Lepo si ti to dalje elaborirao 🙂
    Vazno je sacuvati ono dobro u sebi, a to moze da bude duh deteta ali ne mora. Mi to zamisljamo sa ove strane velikih da je sve dobro samo u tim godinama, ali nije jedino. A cuvati se treba.

    Lepo je kako su oni dobili takav neverovatan kanal za svoju kreativnost i gurali tim putem, napravili autoput od obicnog kanalcica, i nije ni njima bilo ruzicasto, ali su se na nekim mestima jako dobro zabavljali.
    It doesn’t get better than that apparently.

Ostavite odgovor

