Jesen i mrak

Noć je mračnija nego inače, shvatila sam odjednom. Tek je 8 sati, ali mrak traje već jako dugo. Neobično dugo.
Napolju, u kratkom prelazu do susedne zgrade i radnjice u njoj, vazduh je neprijatno hladan ispod nogavica pantalona, oko vrata. Dolazi zima, osećam je po prvi put ove jeseni. Po povratku, stan je mračniji nego inače. Sedim za stolom. Po meni je polegao osećaj familijarnosti.
Ne znam gde i ne znam kako, ali ovaj trenutak, ovaj mrak – poznajem ga. 
Uplašena sam. Tako sam ga doživela i ranije. Kroz strah.
Pitam se koji je, ali ne želim da znam. Panika raste i dete pita da li sam u redu. Još uvek mogu da lažem, to nikad ne izneveri. Ošinuta blitz depresijom, sedim i plitko dišem.
Pa ja samo idem napred. Zar obavest nije stigla na sve adrese. Ništa nigde ne mora da čeka. Sutra… sutra ću se duboko pokloniti jutru i kupiću sebi čokoladu. Sutra, sve ću uraditi sutra, napraviću i listu, da ne zaboravim.
Ali ja sam već bila ovde.

U mraku
Neki ljudi vole
Drugi ljudi povređuju
i bole
Ja.. 

Povremeno počinim ubistvo
Familijarnost godišnjih doba
kao svaka familijarnost
napravi sobu za mučenje
Zatežu klinovi meso i krik
Ja sam već bila ovde!

U mraku
Otuđenost preraste u opsadu
Vuku se kroz ulice tamne vojske jeseni
Stare uniforme vise i otpada lišće
Početak zime iscedi iz sebe
dan u malodušnoj depresiji
iz navike
ili zaostalog altruizma

U mraku
oči se umore
prsti preosetljivi od zime
i slepog pipanja miruju
svi nedostaci se jasno vide 

Sve je skupo u mraku
Ljubav
Promašaji
Usamljenost
Neonska svetla greju
bez vatre i prijateljstva
Tišina se sklupča uz rame 

U mraku
Iza svakog početka viri kraj
Ideje zaneme od stida
Protesti zamru na sceni bez svetla
Intima okrene leđa svemu

U mraku
Neki ljudi vole
Drugi ljudi povređuju
i bole

(2005. ili 2006.)

Ostavite odgovor

