Fantastičan život – prvi deo

Ići ću na jednu radionicu u nedelju, na temu pisanja filmskog scenarija. To spada u istu vreću kao i volontiranje, pretpostavljam – ja sam od tipova koji će svašta probati. Radionica je tako organizovana da svi koji imaju započeti skript pošalju svim učesnicima da ih pročitaju, i u nedelju ćemo svi skupa raditi. Baš je zanimljivo.

Do sada sam dobila tri skripta tj. prvih desetak strana. Očajno su loši. Toliko su loši da jedan kraj drugog imaju sumnjivu draž nadmetanja u očajanju i pošto su proizvodi mašte (ne mogu čak da prođu ni kao polu-svarljiva realnost), u njima se vidi destruktivni efekat tržišta na ljudsku maštu. Hoću da kažem, tako je očigledna želja njihovih autora da dospeju u prave ruke, zgrabe momenat koji u trenutnoj filmskoj industriji znači poplavu očajno loših filmova, da se ne libe da urade sve u njihovoj moći da urade stvari očajno loše, jer oni rade i očajno loše po potrebi.

Nasuprot tome, nikada nisam čitala filmski skript i ne znam kako bi se čitao jedan dobar. Sa svim upadima, ukazima i montažama, jedino što ima smisla je dijalog. I on ne valja. Na još jednom polu u ovako polarizovanom svetu stoji znak koji kaže da su se autori puno trudili oko ovoga. To nije nemoguće, nije ni ništa ali to što jeste je neka žalost. U poplavi opšteg optimizma i ambicioznog egzibicionizma verovatno ću to morati da prećutim. Jedino ne znam sada kako ću prećutati nedelju. Svrha učestvovanja je da se ne ćuti.

Poslaće mi još osam scenarija. Osam? Nije mi svejedno da će mi trebati nekoliko sati da ih iščitam. Do nedelje je ostalo malo dana. Meni ostaje da donesem odluku da se kukavički ne pojavim ili da sve ovo smestim u eksperimentalne faze mog fantastičnog života.

Višak fantastičnosti će se preliti u drugi deo.

Ostavite odgovor

