Imitacije nepoželjne ovde

Bio je pre neki dan – 29. aprila – internacionalni dan plesa. U stvari je dance teško prevodiva reč na srpski jer je i ples i balet i sve što predstavlja umetnost pokreta. Iz baletske škole koja obučava nove baletske kadrove u gradu i državi, iako nije u tome jedina ali je najpoznatija, stigao je bio pre mesec-dva email o tome da oni planiraju javni performans na ime tog dana i da se svi zainteresovani prijave. Ideja mi se dopala ali nisam se prijavila. Postojao je neki izgovor u tom trenutku – uvek postoji izgovor – ali svelo se na to da nisam. Danas mi je u inbox stigao link na video šta su uradili. Simpatično je, i podgreje malo entuzijazam da je moguće skrenuti na jednom mestu i ući u zgradu svog života na druga vrata pa se kroz ta vrata uđe u neke druge sobe, ili se ode na drugi sprat, a ako ti se vraća kući u svoju rutinu može i to – uopšte je skretanje preporučljiva stvar u kretanju, što su sve naše životne priče. Retko kada promeni život, kao što vrlo malo toga može da ga promeni, osim čarobnog štapića ili zlatne ribice, ali na to niko više ne naseda. Držati se skretanja, i plesati, su prilično dobra zamena, daleko bolja od uobičajenih zamena, kao ono veštačko meso za vegetarijance na primer napravljeno od izmučenog proteina biljnog porekla koji su gazili, mleli, fermentirali i šta mu nisu radili da bi na kraju ispao loša imitacija. Kakva beda od egzistencije. Bolje je propali original nego loša imitacija. Bolje je i od dobre imitacije. Dole sa imitacijama.

Ovde je preformans u jednom tržnom centru u centru grada:

A ovde na aerodromu:

p.s. verovatno su i ovi performansi imitacija nekih drugih, ali entuzijazam nikad ništa ne imitira, on je autentičan. I u ovom slučaju simpatičan. Dok publika i nije. Publika, to smo svi mi.

2 thoughts on “Imitacije nepoželjne ovde

  1. Перформанс у тржном центру је, Оже ми опрости, подсетио на снимање рекламе за Пепси или Кока колу.. али зато је овај на Аеродрому такав да бих га пожелео и на нашем аеродрому 🙂
    Шалу на страну, фасцинирају њихова уиграност, преданост али и то како се, после обављеог задатка, у секунди утопе у масу гледалаца.. то већ указује на скромност, односно на одсуство сујете. А публика је проблем за себе, wherever

  2. U pravu si, Pepsi i CC vole da angazuju celu generaciju a i vise generacija, gde svi zajedno skacu od srece i zivotne radosti i na kraju se osveze pravim napitkom… uspesno su stigli svuda na svetu, to im se mora priznati 🙂

    Ovakvi performansi su lepi zbog toga sto su neocekivani, istupanje iz svakodnevice na prijatan, neobavezan nacin, a kad su dobro uigrani su bas dobra stvar. Uticaji na publiku su uglavnom minimalni. Nije ni publici lako, ali bi mogla daleko bolje. Svi bi mi mogli daleko bolje.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s