Čaj subotom

Izašla sam danas bez kaputa. Napolju je sneg bio gusto upakovan pod težinom prethodne noći. Nije bilo vetra, ni žive duše. Moje papuče sa vijugavim linijama na dnu su mekano gazile po tepihu ulice. Zaboravila sam ključ, ali sam zaboravila i da zaključam juče.

– Zašto mi se nisu obradovali?

Tražim radio u frižideru. Zatim u drugom. Našla sam ga u zamrzivaču. Uh, dobro je, radi. Subotom puštaju latin jazz. U WC-u je ostalo upaljeno svetlo i puzzle sa hiljadu delova anatomije.

– Možda su me prežalili, kao kad umreš.

Da li vredi danas raditi? Sanjala sam noćas da u mojoj dnevnoj sobi igra Misha Barisnjikov. Izgledao je 30 godina mlađi i penjao se uz zidove, zatim odskakao u piruete. Zidovi su bili tamnosive boje. Tako sam znala da je sve san. Nadala sam se da će mi počistiti kuću. Mislila sam na Gene Kelly-ja a sanjala Mishu.

– Jednom kad odeš, to je kao smrt. Samo što mrtvi ne znaju koliko ih živi brzo zaborave. Pod uslovom da mrtvi razmišljaju o živima.

Jazz sa radija se polako topi i moje papuče isparavaju. Ne pije mi se čaj, ali moram nešto sa svojim rukama. Iz predostrožnosti, ogledala su prekrivena, da se niko ne bi uselio dok sam na putu. Izvlačim opet mapu. Dvomotorcem prvo do L.A-a, zatim dole do Ognjene Zemlje.

– Kad putuješ u Nepoznato, više se nikad ne vraćaš na isto mesto. Oni koji ostaju, zaboravljaju.

Sa ivice stola zaleprša i polako padne na pod recept za lek protiv depresije. Izmislili su lekove protiv života. Volim da kutlačom sipam čaj, podseća me na zahvalnost gladnih za tanjir supe. I zahvalnost i supa pomažu kod depresije. I dragi ljudi okupljeni oko stola. Moj deda je verovao da se tajna života krije baš u tanjiru supe. Živeo je 96 godina. Prestao je kad više nikoga nije bilo ko je znao vremena o kojima je pričao. On nikada ništa nije zaboravio.

– Da li život u nama prestaje onda kad više ni u kome ne budimo radost?

Ostavite odgovor

