Prelude

– Ispuniću ti jednu želju.

– Ti? Nisi ni žaba, ni gušter,
nemaš rog ili krila,
prašnjavu lampu..
Najviše ličiš na običnog pijanca
koji sedi za istim barom
svake večeri.

– Ipak, uprkos sebi i viskiju,
ispuniću ti jednu želju.

– Samo jednu?

– Probaj me.

– Kakve želje ispunjavaš? Velike, male,
svakodnevne, tajne, domaće,
strane, zelene, plave…?

– Samo jednu.

– …Dobro. Spremna sam.

– Moraš da kažeš na glas
šta je to što želiš,
ja ne čitam misli.

– Priđi bliže, šapnuću ti; ovo je
vrlo glasna želja:
Učini da poželim nekoga.

– To ti je želja? Jel’ si sigurna?

– Da. (Mrmlja podsmešljivo) Da li sam sigurna.

– Važi. Učinjeno.
.
.
.
– Kad će ta magija početi
sa dejstvom?

– Već jeste.

– Ne osećam ništa. Da li ću sad, ovog trenutka, poželeti
prvog muškarca koji prođe kroz ona vrata?

– Ne. .. Šta je bilo?

– Ništa. (Okreće se, gleda iza sebe) Neko me je
dodirnuo, ali… nema nikoga.

– Kako si osetila dodir?

– Zašto pitaš?

– Kao ruku
koja je mekano prošla
kroz leđa,
prosula eletkrične varnice
niz kičmu i spustila se nežno na unutrašnju
stranu stomaka?

-?

– Onda se pomerila i uzburkala talase
od kojih su ti se napunile i prelile dojke,
do bolno zategnutih
vrhova?

– Ko si ti?

– Ispunjivač želja. A to je bio Neko iz tvoje želje.

– Neko? Ali nema nikoga.

– Jel’ si ga poželela? Nikoga čiji
dodir držiš među
stisnutim butinama?

– Da.

– Da li ti koža gori?

– A-ha.

– A usne?

– I one.

– Da li ruka sada miruje?

– Ne.

– Opiši mi šta radi.

– Penje se unutrašnjom stranom
nadlaktice, pa ivicom prelaza
i sada se spusta oblinom leve dojke.
Gasi požare i pali požare.

– Gde je sada?

– Ah!

– Šta je bilo? Ne zatvaraj oči!

– Ništa. Neopisivo.

– Ništa nije neopisivo.

– Reči su mi potonule na trenutak.
Zašto da ne zatvorim oči?

– Jer onda ne vidim ruku.

– Želiš da je vidiš?

– Da.

– Onda ću i ja tebi ispuniti jednu želju.

– Hoćes li?

– Hoću. Jel’ je vidiš sada?

– A-ha.

– Opiši mi to što vidiš.

– Grize te sitnim ujedima po vratu
i na dnu leđa, topi prolaze između
prekrštenih butina…ne, nemoj još!

– Šta?!

– Oh, prekasno!

– Nema je više! Šta se desilo?!

– Prebrzo… Ništa.

– Šta to znači?

– Ništa neobično. Želje se nikada ne ostvaruju.
Samo ti daju da osetiš ukus onoga sto želiš.
Kad bi se ostvarile, prestale bi da postoje. Samoubistvo želja,
poništenje i negacija sebe, a to je nemoguće.

– Sad si našao da filozofiraš? Ponudio si
da mi ispuniš želju,
što je nemoguće kao princip, i još mi
govoriš da si me prevario?

– Nisam rekao koliko će dugo trajati. Ti si samo
htela da poželiš Nekoga, i On je došao.

– To su priče za malu decu. Faktički,
izneverio si obećanje.

– Ja sam samo običan pijanac koji
ovde dolazi svakog dana. Ispunjivanjem želja
se bavim samo u posebnim prilikama.

– Kao?

– Kad se pojavi neko koga poželim.

– Pijanac i nemoralan. Šta bi me sprečilo
da te pretvorim u žabu s rogovima, stavim
u prašnjavu lampu i bacim je u pećinu
usred pustinje?

– Ništa. Dođi sutra opet. Ispuniću ti još jednu želju.

– Istu?

– Koju god poželiš.

– Koliko će trajati ovog puta?

– Mnogo duže.

– Dobro. I ja neću zatvarati oči.

15 thoughts on “Prelude

  1. Iz vremena kad se pisalo o drugacijim temama. Mislim, erotika je ozbiljna stvar svima koji su njome zahvaceni, ali je opasno blizu komedije. Vrlo cesto 🙂

  2. Great text!
    Веома забаван – и није на ивици комедије. Уживање читати (и замишљати ликове, осмехе и гримасе 🙂

  3. Nije bas tako.
    Mislim, nije da ne umem da se otopim, nisam ja nikakav iceberg, niti sumnjam da je tvoj komentar bio iskren, ali ja ne mislim da ovaj tekst zasluzuje takvu reakciju. Dopao se i MuadDibu iznad, i Sanji pre toga; ja sam podeljena. Postici ravnotezu izmedju ozbiljnog i neozbiljnog je teska stvar, ili recimo, igrati se sa ozbiljnim stvarima je jos teza, ili… ah, tesko je reci sta imam na umu, ali prosto nekad uspe a nekad je onako.

    Eto 🙂

  4. Yeah, ali ja sam ponekad nepredvidiva 🙂

    Gospe mi, vrlo je moguce da ovi moji mali moonlight kod tebe povremeno. Ovo je bas dobro:
    ‘Kao sto je i da se nama nesto dopadne bez tereta tvojih dilema.’
    Ni jedno slovo viska 🙂

    Sad kad si me podsetio na tekst, ja malo pregledala, pa editovala… editovanje, ili samoeditovanje je fascinantan proces. Jedan od najtezih za objasniti, iako ne sumnjam da ima onih koji to redovno rade.
    Sada je bolji. Bar meni.
    A i pre toga je odlezao bio nekoliko godina pa sam malo dodala, malo brisala… fascinantno, bez ikakve sumnje.
    Svaki tekst je jedan novi svet, kompletno svoj.

    And so it goes…

  5. Ti te tvoje male toliko raubujes da im je dusa u nosu. A ni tebi nije lako, siguran sam, sa svim idejama koje nosis u sebi. I realizujes.

    Zanimljiva je to tema, valjalo bi da promislim bolje. Svakako nemam negativan stav o tome.
    Neka si. I vazno je da je tebi bolji.
    Retko editujem svoja pisanija, cak i kad sam vrlo nezadovoljan onim sto napisem, volim da to ostane sirovo, kako ga i izbacujem iz sebe. Ponekad umesto edita, unesem tu potrebu da ispravim ili promenim u neko novo pisanje.
    Mozda promenim pristup kada postanem zreliji, ko zna.

    A tvoj zakljucak stoji, uvek je novi svet, makar promenila samo jedan zarez.

  6. Nije mi lako, hvala na razumevanju. Vrlo mali broj ideja realizujem. Sto zbog nedostatka vremena sto zbog raznih drugih nedostataka. A nisu ni bitne, na kraju svega.

    Ne postoje pravila oko editovanja, zato sto je usko vezano sa samim procesm pisanja. Neki tekstovi dobiju puno, neki nimalo, i sve to nekako balansira. Vazno je znati ko je glavni, mislim da je to u pitanju (vreme, naravno – sudija, porota i svedok) 🙂

    Meni je sve to vazno zbog ritma, balansa… mene same. I kad nije vazno, vazno je. Tako se postize bliss 🙂

Ostavite odgovor

