U balansiranju sa porocima

Pocela sam da jedem chips. Nikada nisam jela chips. Pocela sam da jedem chips, i krijem od deteta, da ne pomisli da sam licemerna, ili da nesto nije u redu sa mnom. Moguce je da mi je potrebno vise proteina. Posle godina vegetarijanstva utrosi se strpljenje organizma. Ali ja ne jedem vise proteina vec jedem chips. Kupujem onaj upola slan jer od onih uobicajenih mi se razbole nepca i jezik. Prilagodila sam porok sebi a ne sebe poroku. Mislim da je to vrlo vazan element u izucavanju poroka. I cesto se ignorise. Kao sto svako ko sebe baci u porok ignorise ono sto bi ga oducilo od poroka i pre nego sto mu skine poklopac, a svesno radi sve ostalo, ukljucujuci odbrane poroka. Da ne preterujem ipak – chips, porok? Mozda, malo. Ali stvar je u tome da me muci negde nesto – u krvi, u mozgu – i ja umesto da popricam sa organizmom, jedem chips.

Moram da priznam da ima zadovoljstva u tome. Kad sam vec uvela poroke, o kojima zaista malo znam jer sam slucajnim zrebom sudbine sklona samo zdravoj hrani, cuvam se gadosti kad mogu i gde mogu jer me odmah zaboli stomak, pijem vrlo malo jer me cim popijem malo vise ubije stomak – i uopste je moj stomak glavna linija odbrane mog mentalnog i fizickog zdravlja – dakle, o porocima mogu da pisem na osnovu chips iskustva, i to je dobro, naci dobar ugao za posmatranje (jer se inace malo stidim cele stvari). Prija mi da nisam tako dobra. Mozda zato sto kao dobra, a dobra jesam, imam previse problema. Ne bih mogla da izaberem neki bolji/gori porok jer su vecina poroka prilicno djubretarska skupina ekscesa loseg mirisa, ogavnog ukusa, bez estetike ili prosto ruzni, i krajnje nezanimljivi.

Zadovoljstvo nije veliko. Chips nije tako los, ali bi mogao da bude bolji. Ili meni treba nesto bolje. Ne mogu da kazem da nikad nisam cula za cokoladu ali to vec znam – tu nema poroka za mene. Cokoladi pristupam kao pravi, pravcati connoisseur, iako nisam poznavalac. Inferiorne ne jedem, a one dobre samo pomalo, ne treba mi vise. Uzivam maksimalno. To nije porok. Ne naginjem ni takvom bezlicnom opravdanju – da mi je potreban porok, bilo kakav. To je mass marketing nonsense. Ja znam da meni kao ni drugima ne treba puno. Nije tesko ni posegnuti za dobrim, stvoriti sebi hobi, opsesiju, koji se bave zaista dobrim stvarima. Ne zelim ni poroke da naslikam drugacije nego kakvi jesu, narocito jer od njih, i zbog njih, mnogo ljudi pati, ali znam, osecam da mi je potreban negde neki bolji balans.

7 thoughts on “U balansiranju sa porocima

  1. Draga Ivana,
    prvo sam se nasmejala,tvom CHIPSU, a onda zamislila….
    i znas podhitno moram „uloviti“ neki porok 😀 ( ne pusim, ne pijem….pa mislim dokle vise, to ja onako sama sebi kazem… ne volim cokoladu, kao i ti samo jako dobru i u tragovima( a kazu svajcarci imaju najbolju, privilegovana sam jer sam tik uz njih, ali nista ne pomaze :lol:)
    …umorila sam se od odkrivanja tajni mog mentalnog i fizickog oklopa i pitanja zasto….

    Samo da znas nije lose to sa chipsom, nego moraces malo vise tecnosti da unosis uprkos revoltu iz stomaka… 😉

  2. Пажљиво гајим своја два порока: страсно уживам у цигаретама (небалансирано) и алкохолу (поодавно прилично контролисано, али и ‘балансирано’са дуванским димом). И моји пороци мене пажљиво гаје: колеге и пословни партнери ме сматрају веома смиреном особом 🙂
    Наравно, оба порока смрдуцкају и оба су врста зависности, и то какве.
    Први дугујем одрастању током ’60-тих, други Папа Доковој литератури и уживању у џез музици које траје 1/2 века.. све то скупа се тада некако подразумевало, ишло једно уз друго баш као када сте, као дете, у исто време узели зрно слатког грожђа и коцкицу чоколаде.
    На крају дана, битно је да смо исповедили своје пороке на овај, релативно јевтин начин (нарочито Ваш страшни порок са полусланим чипсом :-)) уместо да их кријемо. Помислимо само колико би нас коштала исповест код некаквог попе или, уфф, шринка.

  3. sarah, zaista se pitam da li je ovo kod mene u pitanju neki nedostatak u hrani pa se izvlacim na nacin lenstine sa chipsom ili konacno shvatam da mi treba porok da bih bila normalna. Recimo, shavtila sam jos ranije da je moj najveci propust to sto nisam ekscentricna. Ne uklapam se lako nigde, i kako nisam namcor i neki cudak, obican outsajder mi je prosto – boring. Pa bar porok. On je verovatno i zdrav u umerenim dozama.
    Potrudi se i ti, izgleda da je vazno 🙂

    MuadDibe, Vi onda znate o cemu pricam. Poroci imaju svoje mesto. Hobiji, poroci, ekscentricnosti, i sve to je mozda najbitnije u ucenju odrzavanja mere i pravog balansa, jer mogu da postanu preterani i apsolutno destruktivni, ali ja iako poznajem destruktivnost u raznim vidovima, sto je neizbezno u zivotu, ona dolazi od tako nekih prozaicnih stvari – bezveze, sve u svemu.
    Chips nije to, drzalo me je nekih par nedelja.
    Iako ima i gorih stvari nego biti bez pororka 🙂

  4. Ivana, ako malo razmislim, dok čitam ovo što si napisala, osećam se kao da samo poroke i imam. 😳
    Na svu sreću makar kontrolišem ja njih. Oni mene slabije. Pušim, da. Odvratno je, znam, i ni jedan razlog nemam da odbranim to što radim osim da u tome uživam. tešim se time da ne pušim puno. Isto važi i za alkohol, volim dobro vino. U razumnim dozama. I sve tako nešto volim što nije zdravo. Ekscentrična sam u mnogo čemu…ooo, daaa. Toliko imam poroka da mi je u društvu neporočnih ljudi krajnje neprijatno. Zato, mooolim te, ostavi makar taj čips, da meni bude lakše. 😉

  5. Od ovog tvog navedenog, shaputalice, ja nista ne bih zvala porokom (ne da sam ja ekspert po tim pitanjima). Malo cigareta, dobrog vina…to je dobar zivot i po tvom izboru a ne zivot otezao od poroka.
    Ja sam vino pocela da pijem jer je deo juga. Ovdasnja vina nisu losa, ali meni to nije vino ako nije s juga. A trebalo mi je nekoliko godina da se naviknem. Sad sam okay, i dosta redovno popijem casu, ali bih sasvim mogla i bez nje. Kod vina je jaci simbolicni efekat, rekla bih.
    Dekadentne dezerte volim, slicno kao i cokoladu. Pojedem malo, uzivam, i to je to. U vocu uzivam kao da je najgora stvar na svetu. I mora da bude na pravi nacin zrelo, mirise, tekstura…sve mi je bitno, ali od voca ne mozes napraviti porok.

    Mislim da je jasno da ne znam o cemu pricam 🙂

    Ali posto si ti tako veselo ekscentricna, drzacu se chipsa – podrzavam 🙂

Ostavite odgovor

