U cetvrtak je bio cetvrtak

U cetvrtak je bio cetvrtak i ja u njemu mamurna od jos jednog loseg sna, ali imala sam jednu obavezu i zbog nje otisla u izvesni deo grada. Setila sam se i da bih odatle mogla da nastavim negde drugo. To je vec bio plan. Usput sam se umalo uguzila u svez beton, nasla se okruzena 6-godisnjacima, njih dvadesetak, koji svi pricaju u isti mah i imaju jako, jako visoke glasove, jer dodatno moraju da nadglasaju druge sestogodisnjake, pa sam izasla iz tramvaja i odlucila da je lepse hodati ostatak puta, a cetvrtak jeste bio lep. Onda je jedna beba u kolicima tako strasno pocela da place da je prosto zavijala tim bebecim glasom koji kida i srce i zivce, i plakala je i dva bloka ispred mene pa tri bloka, pa cetiri, i onda smo krenuli razlicitim putevima.

Moj put je vodio u galeriju u kojoj sam proslog puta srela Lauru. Ocekivala sam da u to vreme nikoga nece biti tamo. Ali kad sam usla unutra je bila Billie. Kao da je mene cekala, nemoguce, zaista. Prvo je zazvonilo zvonce koje najavi otvaranje vrata, i onda je ona pocela da peva. „Hush now, don’t explain“. Stajala sam nemocna nekoliko sekundi. Bila sam zatecena, malo i postidjena tolikom lepotom. Znam da mi niko nece verovati, ali mislim da Billie nikada nije tako lepo pevala kao u cetvrtak.
Onda sam skrenula iza paravana i otisla da posetim Tommy-ja. Tommy Zen je potomak venecijanskih majstora u zanatu/umetnosti kojima trenutno ne mogu da se setim imena na srpskom – cabinet making. On radi u keramici. I onda tu svoju oblu, oblu, pa visoku i majstorski izvijenu keramiku polira i uglanca finishom od zlata i nekih drugih cuda, i u tom prostoru koji je star dvesta godina stoji nekoliko tih njegovih lepotica urni, koje lice pomalo na Amazonke uznesenih linija jer im na glavama strce neke kacige, koje opet lice na konkvistadorske, i medju njima takvim ima jedna crvena. Kako je ona crvena i dostojanstvena i prekrasna u svom cosku, i moje srce uvek malo zaplace pred njenom lepotom.
Sve vreme pevala je Billie. Oh, Billie.
I onda sam ugledala Carlita. Majko moja, ne znam kako se treba pripremiti za Carlita. On je glasan, i krece se zauzet geometrijskim proracunima i okupiran bojama koje traze svoje oblike, oblike, daj nam oblike, Carlito Dalceggio, ugljem, olovkom ili sta ti vec treba za oblike, i sve je to libertad i libre, jer on je umetnik, i razumem zasto nikada nisam naisla na njega jer ga ni moj eros ni nista drugo od ovih organa i krvi ne bi prezivelo, a Billie je izbrisala svu romantiku umiranju ali Carlito je zivot, i samo zivot. Ovo se zivi, sapnula sam sebi za svaki slucaj, jer sam previse cesto spremna za umiranje. 
I sve sto Carlito radi su zene, i opet zene, i kad slika zmije, i ptice, i ribe, i leptire, svuda su zene, i sve su to zene, i kako ne bi bile. Oseca se zemlja, i ona vrata na grobovima o kojima sam citala nedavno, i nema tu neke dualnosti, radost i tuga, recimo, ma ne, samo zivot, nabujao, iscedjen iz tube, razmazan, kakav god ali ne polovican ni ambivalentan, ne – bez pregovora, eto takav zivot.
U jednoj od debelih knjiga njegovih beleski, fotografije ga pokazuju kako radi, krece se, skace, saginje, slika, i boje i zene su tu, i da, naravno da je Carlito lep.  
Hodala sam moj najbolji hod tog popodneva u galeriji. Zbog Carlita malo, ali zbog sebe, zbog sebe, samo zbog sebe.

4 thoughts on “U cetvrtak je bio cetvrtak

  1. Неки људи су просто препуњени и готово да је благослов осетити сав тај живот којим прште, али не стално. За стално треба бити јак 🙂

  2. I opet obzervacija na mestu 🙂
    Slazem se sa tim kontrolisanim prilascima vatri – niko nije uvek jak. Valjda je naravoucenije u tome da kad nesto izgleda neodoljivo, pogledaj u nesto drugo dok se ne prizoves svesti. To je u skladu sa odgajanjem: cuvaj se. Ali iz drugog ugla: ako cemo od necega stradati – a stradacemo, sigurno – onda…
    Srecom pa ih nema puno takvih. Ili je nesrecom?
    Uf.

Ostavite odgovor

