Tranzistor

Kao neka vrsta tranzistora, ili kuce tankih zidova, kroz moje dete do mene dopiru zivoti drugih ljudi. Saznam tako sta jedu, kakve programe gledaju, kako se deru na svoju decu, kako im i koliko kupuju nepotrebne stvari, koliko te stvari kostaju i koliko njih imaju u kuci. Saznam i da su gori roditelji od mene, ali da svejedno puno uticu na moje dete. Cujem i o zaradama, o patnjama u njihovim kucama, bolestima i strahovima. O kucnim ljubimcima znam kad su ih dobili, koje su rase ili vrste, i kako se zovu. Gde sve putuju, sta je dobro a sta nije, sta je dopusteno a sta nije. Cujem sta mame kazu, sta tate kazu. Pitanja dolaze sa odgovorima i sirokog su interesovanja, od dece do sveta. Njihova deca onda to dalje malo prerade pa cujem i njihove verzije. I o Bogu, svakako, o Bogu oni uvek znaju autoritativno. Da Boga nema je neprihvatljivo kao argument, jer argumenta nema. 

Moja kuca tankih zidova je mala, samo jedno dete i jedna zena, ali uz nas ovde zive i stotine drugih ljudi koje ne poznajem. Ne cujem od tolikih glasova ni samu sebe a tek me moje dete ne cuje. Vidi samo da pomeram usne i odmahuje glavom: „Ne cujem te, mama, nista,“ ali na ovom tranzistoru nema dugmeta da se iskljuci, i baterije se nikad ne potrose.

9 thoughts on “Tranzistor

  1. можда зато што је цурица.. у нашој кући танких зидова највише обитава тишина, али она лепа, конструктивна, која познаје само нас 🙂

  2. Baterije se povremeno moraju napuniti, ali kod nas mama one su dugogo zivota i cini se neiscrpne….
    Pozeleo bi neki pravi tranzistor nase baterije… 😀

  3. Drvo, jeste, sigurno je da to ima veze, verbalnost i sl. medjutim ni uticaj na decake nije manji, verujem. Iako mi jako smeta (ocajavam, da budem iskrena) polako kapiram da je to onaj deo ‘drustveni’ u nasem bicu koji nas toliko kosta. Jos samo kad bi smislili da on bude dobar, ili bar bolji.

    sarah, te baterije su vec cudo. Ne znam kako je to moguce, cak je pravo nemoguce, ali eto. Zamisli da od toliko ljubavi i posvecenosti svet lici na ovo. Ili ono od pre 100 godina. Ma uzas jedan.

  4. Taj deo je i meni zanimljiv, ali onaj deo gde se svi ovi uticaju sudaraju i susrecu u mom detetu – to ne volim. A od toga se ne moze pobeci.

  5. транзистор је у мени 😦 и стално ми неко бира станице, онда је ту мој дечак да га искључи.. има и тога, прелама се и у нама, ма како разумне биле, зато је тишина, после искључивања кратких таласа који се мешају, благодет 🙂

  6. Ima toga i u nama, slazem se, i jako je tesko iskljuciti. Nekad postane bas nesnosna buka. Meni je u poslednje vreme sve to neko balansiranje izmedju razlicith vrsta buke.

Ostavite odgovor

