Trnovit put jedne lirike

U potrazi za lirikom ovih dana radujem se svakom izlasku na ulicu kao da me ona tamo ceka. Ima je, i tamo i svuda, toliko vidim. Ali nikako da se uskladimo, lirika i ja. Schedules and mood swings. Podsecam sebe da je prolece, i ako propustimo ovu priliku ko zna kad cemo se sledeci put naci u takvoj jednoj spontanoj kombinaciji i – nista. 
Mislim da joj nisam rekla do sada koliko mi znaci. Rekla sam drugim ljudima da mi ne znaci nista, ali to su bili oni slucajevi kad ne znam sta govorim. Istina je da kad sam dugo bez lirike sve se na meni ukiseli, onaj ocatni cinizam koji na ukus gorci. Bar je tako meni pod jezikom.
Prica o lirici ne bi smela da bude pateticna, a ona to cesto jeste. Valjda zato sto se ljudi ne srecu dovoljno cesto sa svojom lirikom i onda pokazu sta i koliko umeju. Toliki im je domet. Odnosno, ne znam sta sve umeju ali ovo oko dometa je tacno.
Kad sam umorna intenzivno osetim prazninu zivota bez lirike. Tada to preraste u pravu, tihu, beznadeznu ceznju. Ili ocaj. Da nisam tako umorna valjda bih istrcala napolje da je trazim, istog trenutka, i – mozda, ne znam. Znam samo da mi bude tesko, jer nema pretvaranja. Pritiska jedna beskrajno nepodnosljiva tezina od tolike praznine. To je valjda tezina vazduha, tezina planete, i Svemira, podsecanje koliko je usamljeno postojati u jednom svetu, cak i ovako sarenom, bez vaznih susreta u jednom danu. Svi drugi susreti, okaceni o vesalice kao odela, kaputi i kosulje u radnji hemijskog ciscenja, idu jedni za drugim u pakao, ralje hemikalija ili tako neki drugi zasluzeni jak rastvor, ali lirike nema pa nema.
Svakodnevna lirika bi se trebala uvesti u skole kao predmet. Kad se nauci o njoj, onda ce svako lakse naci sebi svoju, posebnu. Napraviti je, ubrati, neki ce otimati sigurno, ljudska posla, ali niko se nece naci u danima, godinama, zivotima bez lirike.

2 thoughts on “Trnovit put jedne lirike

Ostavite odgovor

