Problem u ciniji mleka

Jedna od mojih scena iz svakodnevice je dorucak od zitarica sa mlekom. Zitaricama se ne moze prigovoriti – besprekorno odgajane po svim principima primitivne agrikulture sto sada prolazi za zdravu hranu, ako je verovati onome sto pise na kutiji – ali ja uz njih volim i da naseckam par jagoda. Jedanaest meseci u godini to znaci jagode koje su poslednji krik uzasa i biotehnologije. Na ukus bih se rado zalila ali ga prosto nema, a na izgled su napumpane i nabrekle kao da ce me tuci, ili one mene pojesti. Stvari su jos uvek takve da ja jedem jagode a ne one mene.
Jutros sam uradila sve kao i inace. Jagode izgledaju dovoljno crvene, imaju i nesto nalik na aromu. Uz uzdah (kao i svakog puta) uzdam se da me nece ubiti, ali vaznije mi je da imaju bar malo tog jagodnog ukusa na koji sam slaba. Jagodnog ukusa nemaju ali jeste neki ukus u pitanju. Ukus je neprijatan, i pokvario mi je dorucak koji sam na silu zavrsila. Ostatak jagoda sam bacila, medjutim morala sam da se setim o kom se ukusu radi. Posle par sati kopanja po arhivi pronasla sam poreklo nuevo ukusa u jagodama. Slanina. Ona koju me je otac terao da jedem kad sam bila klinka a ja je izistinki mrzila, i to ja koja nisam bila zgoljava klinka koja nista nije htela da jede, vec veselo bucmasto dete koje su svi stipali za obraze i ljubili socno po tri puta a ja posle brisala rukavom, ali mi slaninu ne pokazujte!
Otkud slanina u jagodama, zaista ne znam. Sta je to sto svinje imaju da ce jagodama povecati cenu i tiraz je verovatno lako pronaci, ali zasto smestiti svinje u jagode je van mojih sposobnosti spoznaje. Mora da je greska u pitanju. Ili se neko zeza, i ceka da vidi da li ce se neko zaliti. Ali ljudi cute i trpe, i gutaju kasike, kao sto ljudi cine od pocetka sveta. Posle sto godina vegetarijanisanja – kome je uzrok sasvim moguce u podmetanju te slanine pod nos u detinjstvu – autodidakt i ekspert po pitanju ukusa jagoda kao prirodna izelica istih od malih nogu, ja jedem slaninu u jagodama. Da sam je jela kad je trebalo, i kako je slanini namenjeno, mozda danas ne bih imala ovaj problem.
Ali slutim da je ovo tek pocetak problema. Od nedavno zitaricama dodajem i borovnice.

3 thoughts on “Problem u ciniji mleka

  1. Пријатно јутро, открила сам да има још неуротичних 🙂
    Моја кума је рођена и живи у селу, упознале смо се када смо биле клинке, у школи, после биле цимерке и тако.. увек се сетим њених речи на пијаци – Не купуј ништа док није стигло у мојој башти или воћњаку, ко зна чиме је прскано. Данас то не вреди, стиже из увоза са свих крајева света, а ја и даље не знам чиме је прскано. Зато знам да пун укус има само оно што је узрело кад је стигло и у башти моје куме, кад му је и време. Сетила си ме на неке мирисе 🙂

  2. Odolevam i ja takvim izazovima kao Drvo;preko zime gledam te napumpane jagode i podjem rukom a onda kazem neces… Voce koje sam probala u detinjstvu je jedino bilo zdravo, dok je deda bio ziv, mirisalo je na sunce i na nista drugo…. danas i kad kupujem u bio radnji nisam bas 100% sigurna da je bas Bio.

  3. I ovde je prijatno jutro. Spavala duze nego obino, i jos bih, i ne zurim ni sa cim. Zivot nije tako los, uprkos neurozi 🙂

    Postoje dva prilaza problemu, bar iz mog ugla.
    Jedan je da ukusi zapamceni u detinjstvu, one prave, dobre stvari, su merilo svega. I dobro je da je tako. Strasno je nikad i ne saznati sta je dobro. Ali ta neprekidna silazna linija ukusa i vrednosti je duboko depresivna.
    Drugi je da ce zivot proci bilo da jedem odvratne jagode ili sopstvene iznutrice. Ako resim da verujem nekome, to me drzi sve dok se ne dokaze suprotno.
    Postoji i treci, a taj je da se uvek, ali uvek, ponadam da je neki farmer postao i pesnik ili buntovnik, i krenuo protiv masine, i jagode usred zime ponosno lice na one letnje. Sa ovim poslednjim mi nema leka, bojim se.

Ostavite odgovor

