Banksy

Bansky

Nije bilo prvi put ali iznenadjenje uspe uvek: stigne posiljka, nema povoda, ne znam sta je unutra (iako znam ko je posiljaoc) i rastrgnem omot nestrpljiva da vidim sta krije. Oh, kakvo je to zadovoljstvo! Kao mali zivi svet cuda isporucen meni licno da mu se cudim i sa njime cuda cinim, i…i uvek me podseti kako je sreca my favourite state of mind s dobrim razlogom.
Takvom jednom prilikom stigao mi je bio Banksy. Posto obicno nema nikoga da me slika, ja cim povratim dah i glas zovem Tijanu i slijem sve u telefon. Ona se raduje, ja se jos sakupljam od ushicenja i iznenadjenja, i tako nasi zemaljski dani dobiju malo nadzemaljskog sharma s vremena na vreme.

Za Banksy-ja nisam znala prethodno. Odmah sam sela i procitala sve, pregledala detaljno i onda jos jednom.
Od tada sam citala i o njemu. Kritikuju ga puno, zameraju, podsmevaju cak. Pitam se tako ponekad da li neko samo pomisli na trenutak, na ste srca, koji je to osecaj kad shvatis da uopste mozes da govoris. Od cuda u Univerzumu do psovke. Ko bi pomislio da je to uopste moguce. Ja ne bih, nikada, da ne prisustvujem svakodnevno. I jos se nisam navikla.
No, evo ovde malo vise o njemu: http://www.banksy.co.uk/

Banksy je grafiti artist u Londonu, koji nastupa krisom (to nije bezopasna aktivnost ali je to deo njegovog stava) i dostigao je kultni status. Sto u svetu umetnosti znaci da se za njegove radove placaju visoke sume. U knjizi koju sada posedujem, fotografije pokazuju da on ume da crta – sto vec u uvodu sam objasnjava kao neophodnu kvalifikaciju za ‘umetnika’ – da ima duha, i da zeli da menja svet. Sve mu se to moze oprostiti.

4 thoughts on “Banksy

  1. Ja mogu da zamislim vise razloga zasto je Banksy inkognito. Onaj koji mi se najvise dopada je da na taj nacin ostaje slobodan. Od upadanja u klopke. Slave, hvalospeva, prodaje i svega ostalog sto dolazi sa trendom i uspehom.
    Ali moguce je da gresim i da on to radi zato sto misli da ce ovako postati slavniji, hvaljeniji, i prodavace se vise. Ko zna. I jedno i drugo je u redu.

Ostavite odgovor

