Virago

Ima tome kako sam se upisala na ‘word of the day’ koncept sajta dictionary.com (preporucujem).
Svakog dana mi stigne po jedna rec na engleskom, nekad poznata, cesto puta ne, a za neke sam mislila da znam sta znace pa se ispostavilo da ne znam. Kako engleski spada u najbogatije jezike sveta, ako nije i najbogatiji, mogu da nastavim do kraja zivota, sto se mene tice, i uvek ce mi biti sveze.
Uz izgovor i znacenje posaljioci priloze i niz primera, iz literarnih izvora, na kojima se konkretno vidi upotreba date reci.
To je sada postala jedna svakodnevna navika. Ne pristupam ozbiljno ucenju, ali sve prispele reci cuvam, svaku novu rec izgovorim sa uzivanjem, i priznajem da mi je ritual postao mala poslastica. Narociti mi je uzitak kad tek naucenu rec pronadjem u nekom tekstu, ili mi posalju rec koju sam sama nedavno otkrila. Komuniciram sa recima na ovaj nacin vrlo prijateljski i bez natezanja.

Danas se u mom inbox-u pojavila rec ‘virago’. Evo koja su joj znacenja:
1. A woman of extraordinary stature, strength, and courage.
2. A woman regarded as loud, scolding, ill-tempered, quarrelsome, or overbearing.
Gledam, odmaknem se pa opet pogledam, procitam i primere (koji navode i jednu i drugu primenu) i zaglavim se negde izmedju smeha i vriska. Pa dakle, sta ocekivati kad pustis druge da ti kroje jezik. I posle su zene jezicare.
Pogledam na dnu i poreklo reci. Evo sta i tu kaze:
Virago comes from Latin virago, „a man-like woman, a female warrior, a heroine“ from vir, „a man.“
Tu vec nisam mogla da izdrzim i zasmejala sam se glasno. Zena-k’o-covek kad je dobra, i zenturaca kad ne valja. Tacno vidim nekog utogljenog Rimljanina, zaslog u godine (sto je u Rimu bio nemali uspeh, prica se), koji dane pod maslinama ubija menjajuci po deklinacijama socne reci na koje ga inspirise mladost u mimohodu – virago, virgin, virile…
Ostajem u zabuni da li je ovo gore njegovo maslo, ili su to viktorijanski dokolicari-mizogini uveli znacenje broj 2.
Oh dear, neke stvari zaista ne bi trebale da nadzive dokolicu.

Ostavite odgovor

