O cemu ste promenili misljenje? I zasto?

Svakog 1. januara Edge Foundation objavi odgovore na veliko pitanje za tu godinu. Upitani su prominentni ljudi iz nauke vecinom, ali dolaze i iz drugih polja i uglavnom se daju kategorizovati kao mislioci, sto je dosta staromodna rec, bar na srpskom, dok je na engleskom rabe bez vece muke.

Pitanje za ovu godinu je u naslovu gore.

Dok su pitanja pomalo neobicna cisto zato sto su jasno formulisana, mogla bi da budu postavljena svakome. Medjutim, svrha iza svakog pitanja je razlicitost, dubina, sirina i domet odgovora. I zaista, najrazlicitija polja ljudske delatnosti i razmisljanja su ukljucena, i time je ilustrovano bogatstvo ljudskih delatnosti, i interesa, sto je sve moguce prenebregnuti u svetu koji se hvalise kratkom sposobnoscu koncentracije, u kome mediji i par ne narocito vrsnih krojaca prave javna misljenja, polise, i drustvenu realnost.

Evo linka na odgovore pa koga zanima neka pogleda: http://www.edge.org/q2008/q08_index.html

Ja sam u sync-u sa jednim filozofom iz Engleske koga sam nasla tamo (iako sam se prepoznala i slozila sa jos gomilom njih, sve dok nije imalo veze sa fizikom), koji rece da on stalno menja misljenja, i da je to neizbezno. Zanimljivo mi je kako se karakter cuva, ali misljenja dolaze i prolaze. Nekih mi je zao, narocito onih koja su vazila za uverenja. Naravno, ovo je sve svedeno na vrlo licno iskustvo posmatranja sveta iz moje koze. Ali pitanje mi se jako dopada. I pomalo se stidim da priznam kako bih rado dala neka iskustva i znanja budzasto samo da mi se vrate misljenja koja sam imala ranije. Otkud stid? Otud sto niko nije mogao da me natera da promenim ta misljenja, ni iskustvo ni znanje ne bi to uradili da ja nisam resila da to mora da bude tako. Ali sve ide napred, ka kraju, pa tako od znanja ipak ne treba bezati.

Da se vratim na Edge – osnovao ga je John Brockman, kome izgleda najbolje pristaje naziv ‘impresario’, a to je jedna od imenica koju veoma malo ljudi moze da ponese. U oskudici zanimljivih karaktera (ili mi zivimo oskudne zivote, ko zna), ovakav primerak poboljsa cirkulaciju, i cak ubaci rumenilo u obraze. Evo jos jednog linka, ovog puta na clanak u Guardian-u o njemu:
http://www.edge.org/documents/press/guardian.html

Dakle, slucajni ili redovni posetioci: o cemu ste promenili misljenje? I zasto?

Ostavite odgovor

