Lokalni talenti

Molly Johnson nije samo talenat vec i legenda. Mada, pitam se sta je prikaceno uz takvu jednu nalepnicu. Zvuci dobro ali nikad se ne zna sa ljudima.
‘Melody’ sam cula bila na radiju pre nekoliko godina kad joj je taj album izasao. Zaustavila me je usred price, usred posla, usred zivota. Bilo je tu necega zbog cega se vredelo zaustaviti.

Ovo je sa poslednjeg albuma:

Serena Ryder je novi lik na ovdasnjoj sceni. Ja sam je prvi put cula kako peva ‘Good morning, starshine…’ i onda sam odslusala jos jednom, i jos jednom. Ovo je nesto malo drugacije:

Za Jully Black sam cula tek pre neki dan. Potrazila na google-u, kad tamo, she’s a hometown girl.

Nezavisno od ove teme, koja mi je u glavi od juce ali nisam stigla da je postavim, videla sam danas neku nasu (pod nasim mislim na Yu i ex-Yu) grupu za koju nikad ranije nisam cula – na youtube-u naravno – i podsetila se kako nikada nisam volela nas pop/rock, uz nesto malo izuzetaka. (Ne volim mnogo ni ovdasnji, kad smo vec kod toga, sa izuzecima. Ovde ih ima dosta). Glavna mana je bila oscilacija izmedju pretenciozne patetike i pateticne pretencioznosti. I uvidela sam jos kako je najbolji kvalitet postignut bio u doba kada je pop/rock tek bio na pocetku, sa izuzetkom ono malo bendova u 80-tim koji su razvili svoj stil.

Ne bih bila u stanju da se upustim u diskusiju o ovoj temi, jer prosto ne pratim i moji zakljucci su izvedeni na osnovu sporadicnih susreta sa losim i dobrim primerima. Uvek se mozemo nadati boljim vremenima. I paznje vrednim izuzecima.

6 thoughts on “Lokalni talenti

  1. I ja ih jako volim. I mada ima prekrasnih visokih, cistih kao suza glasova, od ovih koji padaju nisko mi krenu lavine svega. Ne mogu da odolim. Sve mi se cini kao da kazu ‘dosta je bilo, sada cete cuti sta je prava stvar’.

  2. Jesi slusala Bebel Gilberto nekad? Nju bas volim.

    A muski? Ja otkidam na muske glasove poput Iana iz Culta. Volim i svasta drugo, ali od ovakvih glasova ( jos uvek ne kapiram sta je to tacno u njima) prokljucam. Govorim o muzici, naravno. U prici volim duboke, nadimljene:)

  3. Nisam je slusala planski (slusam jazz radio stalno), ali cula sam je. A nisam bas rekla ni ono gore kako treba, jer Ella Fitzgerald je neverovatna, ali ipak…nesto se desi kad cujem tu toplu dubinu, i prosto bih da me prigrle na grudi i pomaze po glavi:)
    Mislim, ako ce neko ikada dovesti svet u red, imace takav glas.

    O muskim glasovima nisam ranije razmisljala u stvari. Dopadaju mi se i ovakvi i onakvi. Uzivo sam imala jedan intimni susret sa jednim kako kazes ‘nadimljenim’ (sjajan izraz :)) i to je bilo pomalo kao iz hiljadu i jedne noci in reverse jer mi je on svakog dana pricao price, i ja sam slusala i slusala… Eh, sad si me podsetila, cekaj da nadjem tu stvar pa da ti je pustim.

  4. Nekako uvek mislim da se radi o frekvenci – mnogi glasovi su lepi ali samo neki vibriraju na istoj frekvenci kao nasa dusa, u nedostatku bolje reci. I oni u nama pokrenu lavinu svih inhibiranih osecanja, dok stihijski oponasajuci nasu,sasvim licnu, zivotnu energiju. Ja sam bas razmisljala o glasovima i shvatila da me jako kaci to kad glas varira, od promuklosti do jecaja. Valjda me fascinira ta apsolutna harmonija sa sustinom naseg postojanja – nepredvidivi, siloviti, nezni, ceznjivi, razjareni… Drama u ljudskom glasu slicna je drami ljudskog zivota, i odatle potice njegova vanredna ubedljivost. Ili sam ja to sebi tako objasnila.

    🙂

  5. Verovatno si u pravu. Fizika je u pitanju. Mi svi u sustini znamo sta trazimo. Nesto sto nas cini boljim, lepsim, opusta, uzdize, ili cini sve suprotno od toga ali na nacin koji opet na kraju price ostavi taj neobjasnjiv a neophodan feeling – everything’s gonna be all right.
    Malo je toga sto ljudska bica u stvari mogu da ponude jedni drugima – lepu rec, oslonac ponekad, blizinu, smeh, glasove i umetnost koji oslobode dusu… odnosno nije to malo, ali nije neprekidno i neiscrpno. Dok je sa slusanjem lepih glasova to sasvim jasno – oni nama ucine to zadovoljstvo a mi njih slusamo, tapsemo im, ili kupimo CD – u drugim situacijama se ta jednostavna razmena izgubi vrlo lako.
    Svejedno, beskrajno hvala lepim, bogatim glasovima 🙂

Ostavite odgovor

