Dan 1

Grad obavijen maglom. Kompletno.

Dubina pogleda doseze maksimalnih deset metara. Sa mog sprata, to znaci da se ne vidi nista.

Retka su jutra u kojima se sudare nocni i dnevni vazduh i izmesaju. Obicno se drze po strani. Mozda je u pitanju borba za primat, samo sto se ne trude preterano pa se nista ne trese, pada ili duva.

Odugovlacim sa radnim danom. Nisam ni radio ukljucila.

Sedim ispred prozora, iza monitora je belo, mutno, i hladno, i cujem nesto.

Neko, ili nesto, napolju dise. Sporo, ujednaceno. Dovoljno je glasno da dopre do mene na 14. spratu, ali bih ovako intimno cula necije disanje samo ako sam vrlo blizu. Logicnim sledom izvodjenja zakljucka, ovo sto dise je jako veliko.

Ne usudjujem se da izadjem na terasu i pogledam nize.

Nista se ionako ne vidi. Ne smem da pogledam, ali mi se jako svidja – smireni ritam disanja, magla i nista vise.

Ko god je disao pod mojom terasom izmedju 9 i 10:15 sada je prestao. Zaspao i promenio ritam, ili ne-daj-Gospo-moja zavrsio sa disanjem.

Kucici laju i busilica rusi ili gradi nekome krov. Belilo se malo razredilo. Busilica nervira. Prisluskivanje disanja jutros je bila najlepsa muzika.

Dve ptice prolete uvis, crno na belom.

8 thoughts on “Dan 1

  1. Do pre dve godine, živela sam u jednoj ulici…čija je desna strana bio voćnjak. Zime su bile prelepe kada bi pao sneg i pokrio drveće, proleća su bila još lepša kada su cvetovi tek počeli da kite grane…sedela bih na velikoj terasi i uz miris kafe uživala u cvrkutu ptica. Kako je to bila divna muzika….sada živim blizu centra grada, u zgradi, na trećem spratu…nije to neka velika gradska vreva, jer…mali je ovo grad…ali mi nedostaje ta melodija 😦

  2. Velika je steta da ljudi prakticno slucajno otkrivaju znacaj lepote, a kod nekih se do tada nakupi toliko patologije da znacaja vise i nema.
    Ova tvoja lepa slika gledanja u vocnjak kroz sezone me je podsetila na male godine moje klinke kad je posla u Montessori skolicu za klince. Jos uvek pamtim kad sam otisla prvi put, na intervju, da se upoznamo. Prostor je bio apsolutno prekrasan. Osim sto je sve bilo malo, na nivou za pretskolsku dechicu, sve je bilo uredjeno namenski, jer deo njihove filozofije je da deca treba da rastu okruzena lepotom, ne samo da bi naucila da je cene, vec pomaze njihovom mentalnom razvoju.
    Te godine su bile najlepse koje je imala u skoli. Prelazak u prvi razred u drzavnu skolu je na zalost bio ruzan i ostavio je duboke posledice. Jos tada sam shvatila da je to bilo kao izlazak iz bajke i ulazak u licemernu realnost savremenog drustva (i za mene, ne samo za nju), samo sto nisam mogla da znam da ce ostaviti tako duboke tragove. Mi pricamo o tome, ona ode ponekad kad ima slobodan dan od skole, kao i druga deca koja su isla tu ranije, i utisci su joj isti – oni su zaista mala posvecena grupa ljudi i deca prosto blistaju u takvom okruzenju.

    Takve promene, kao i tvoja selidbu, su dublje nego sto mi zelimo da obratimo paznju.

  3. …uf…moja je selidba sa mnogo čime povezana, najpre sa odlukom da se sa sekom sa kojom smo delili kuću podelimo, dok ljubav traje 🙂 , pre toga razvod, dva dečkića ostaše sa mnom da se snalaze u svemu tome…uf, promena škole…okoline…života…svega. Pošto mnogo dugo pišeš 🙂 nisam baš ispratila promene koje su dotakle tvoju ćerku a kao roditelj, rado bih. Iz svega se po nešto nauči. Ja redovno posećujem psihologa vezano za moje dete starije…pa, biće valjda sve u redu 🙂

  4. Nadam se da ce biti u redu, trebalo bi. Deca zasluzuju mnogo bolje od losih brakova – svako zasluzuje bolje od toga.
    To su velike promene za vas.
    Kod nas je to bilo davno, pre 9 godina. Klinka je bila mala, i bilo je razlicitih faza, poneke emotivne epizode, nista narocito dramaticno. Njen otac zivi blizu nas, ona je skoro pola vremena sa njim, sto opet ima svojih problema, ali vidja ga redovno, sve od pocetka.
    Posto je za mene taj kraj/pocetak bio olaksanje, nije me nikad videla povredjenu u odnosu na tu vezu. Ozbiljno je pokusavala u nekim godinama da mi nadje muza 🙂
    Kakvih odnosa ima, nas je pristojan, uglavnom. Imam odlicne odnose sa ostatkom njegove porodice. To je vazno za nju, ali oni su prosto dobri ljudi, i to meni nije nikakav napor. Naprotiv. A ona ima familiju ovde, sto je neprocenjivo, jer svi moji su daleko.
    Treba ici dalje, napred, ne okretati se… ali nije fer reci bilo kome ‘treba’. Mi svi znamo sta treba a opet retko sta ide kako treba.
    Ono sto mi je sasvim jasno je da su deci potrebni ljudi oko njih. Familija, sto veca i sira, i obavezno neka vesela lica. Mnogo je manje vazno da se pocisti prasina i sredi kuca nego izaci napolje i smejati se. Raditi stvari zajedno, to drzi ljude zajedno. A vreme zaceli mnogo toga, ili bar olaksa.

    Srecno!

  5. Hvala ti na ovom odgovoru. Lepo je čuti da ljudi ostaju u dobrim odnosima. Dešava se i to 😉 Ja sam moje takodje doživela kao olakšanje, jer je kraj bio očajan, pa razilak kao…bićemo prijatelji, ali je to bilo puj – pike, ne važi. On se odselio…daleko, nekoliko stotina kilometara u potrazi za gradom koji nije truo i za ženom koju je mislio da voli i posle ostavio zbog sledeće. Tako da moja deca, sada već…u početku ne…vide decu jednom u tri meseca. Sreća je da imam divnog čoveka pored sebe 🙂 koji, i ako su roditelji nezamenljivi, odlično obavlja ulogu muškarca u kući i pravog primera mojim dečacima. Volela bih da ova sreća potraje. Familiju imaju, bliski smo i pazimo se a oni koji se ne pojavljuju, ne znaju šta propuštaju, to je moj stav koji sam kroz vreme naučila 🙂 Sve najbolje ti želim sa ćerkicom, pozitivan si lik samom činjenicom da realno gledaš na dešavanja oko sebe, kao i time da ceniš porodicu čoveka sa kime si brak završila a prijateljstvo, kakvo – takvo, nastavila…

  6. I ja se nadam da ce potrajati. Jako dobro zvuci.
    Dobri muskarci su zaista izuzetno vazni kao primer deci, i zenskoj i muskoj. Ako ih nema u novoj vezi majke, bar da se nadju u familiji, medju prijateljima…mnogo su vazni. Losih primera ima previse.

Ostavite odgovor

